hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Refresher Slovensko
Otvoriť v aplikácii Refresher
Stiahnuť
X
Podnikanie

Eset, Vacuumlabs, HB Reavis alebo Berlin Brands Group. Ako hľadajú talenty úspešné slovenské spoločnosti?

Dobrá firemná kultúra dokáže prilákať nové talenty a zároveň vytvoriť prostredie, ktoré motivuje k najlepším výsledkom.

Martina Havranová
13. 12. 2021 9:30 Čas čítania: 11:37
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Podnikanie
0
Martina Havranová
13. 12. 2021 9:30
Čas čítania: 11:37

Eset, Vacuumlabs, HB Reavis alebo Berlin Brands Group. Ako hľadajú talenty úspešné slovenské spoločnosti?

Dobrá firemná kultúra dokáže prilákať nové talenty a zároveň vytvoriť prostredie, ktoré motivuje k najlepším výsledkom.

Martina Havranová
13. december 2021, 9:30
Čas čítania: 11:37
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Sleduj Disrupter, nech ti nič neujde z podnikateľského sveta:
disruptersk na Instagrame
Disrupter SK na LinkedIn

Prostredie, kultúra spoločnosti a pracovné benefity sa stali dôležitým faktorom, ak ide o výber firmy, pre ktorú by sme chceli pracovať. V ankete, ktorú sme spustili na instagramovom účte Refresheru, sme sa pýtali, súčasťou ktorej slovenskej spoločnosti by ste sa chceli stať. Najčastejšie menovaným bol Eset, úspešné startupy ako Slido a párkrát sa opakovali aj spoločnosti IBM alebo Samsung. Niekoľko z opýtaných by sa dokonca rado pridalo aj k tímu Refresheru.

 

Za skutočne zaujímavé pracovné benefity na prvom mieste respondenti považujú príspevky na dovolenku, za nimi skončila možnosť pracovať z domu, treťou bola možnosť ďalšieho vzdelávania sa a štvrtým boli pravidelné teambuildingy. Často opakovanými boli aj finančné bonusy, ale i dohliadanie na rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom. V ďalšej otázke až 79 % z vás uviedlo, že dôležité je napredovanie v práci a ďalšie vzdelávanie sa vo svojom odbore. 

 

Úspešná spoločnosť nepochybne stojí na talentovaných ľuďoch, ktorých náležite odmeňuje. My sme vyspovedali štyri slovenské spoločnosti so svetovým úspechom. Zaujímali sme sa o to, ako a kde hľadajú nové talenty, na akých hodnotách stojí ich firemná kultúra a aké nadštandardné benefity ponúkajú svojim zamestnancom. Na záver sme sa rozhodli odkryť aj interné fungovanie Refresheru. 

 

Branislav Bereň, HR Business Partner a Group Talent Acquisition Lead spoločnosti HB Reavis.
Branislav Bereň, HR Business Partner a Group Talent Acquisition Lead spoločnosti HB Reavis. Zdroj: HB Reavis

 

HB Reavis

 

HB Reavis je developerská spoločnosť, ktorá pôsobí v šiestich krajinách a kontinuálne hľadá nové talenty na trhu. Podľa slov jej HR Business Partnera a Group Talent Acquisition lídra Branislava Bereňa však samotný proces hľadania prispôsobujú lokalite. „Iné veci fungujú v Bratislave a iné v Londýne. Vo všeobecnosti sa však proces hľadania nových zamestnancov v porovnaní s minulosťou výrazne zmenil. Kedysi stačilo zverejniť ponuky na lokálnom pracovnom portáli, Linkedine alebo našej stránke. Prihlásilo sa nám niekoľko uchádzačov a z nich sme si vybrali,“ vysvetľuje.

Spoločnosť zmenila stratégiu a vytvorila niekoľko úspešných mechanizmov, ako zaujať potenciálnych kandidátov a obsadiť pracovné pozície. „Veľa pracujeme s Referral programom, ktorý funguje na odporúčaní interných zamestnancov. Najlepšou cestou v súčasnosti je dlhodobo si mapovať trh, vytvárať connections a vzťahy s pasívnymi kandidátmi a v prípade novej pozície osloviť talentovaných ľudí priamo. Máme silnú značku, a tak pracovné ponuky aj na seniorské pozície zverejňujeme na našich sociálnych sieťach. Mnoho ponúk zaujme vďaka projektom, na ktorých robíme. A nimi často oslovíme aj kandidátov, ktorí si aktívne nehľadajú prácu,“ pokračuje. 

 

Očakáva sa, že každý zamestnanec si v podstate sám určuje vývoj svojej kariéry a nadriadení manažéri mu pomáhajú skôr mentoringovým a koučingovým prístupom než direktívnym riadením.

 

 

Okrem hľadania talentov mimo firmy sa HB Reavis snaží aj o to, aby sa na seniorské pozície dostávali ľudia z interného prostredia. „Vytvorili sme program, kde pracujeme s interným talentom. V rámci nášho Personal Leadership programu podporujeme profesionálny rozvoj zamestnancov, a to najmä prostredníctvom nastavovania biznisových a osobných rozvojových cieľov. Očakáva sa, že každý zamestnanec si v podstate sám určuje vývoj svojej kariéry a nadriadení manažéri mu pomáhajú skôr mentoringovým a koučingovým prístupom než direktívnym riadením,“ vysvetľuje. Spoločnosť má nastavených aj niekoľko mechanizmov, ktoré podporujú prechod ľudí z juniorských pozícií na seniorské pozície.

 

V prvých kolách prijímacích pohovorov v spoločnosti ide najmä o snahu nájsť prepojenie medzi firemnými hodnotami, požiadavkami a tým, čo ponúka kandidát. Nejde teda o formálne pohovory, ale skôr o rozhovory, počas ktorých s kandidátmi HR kolegovia komunikujú vo veci pripravovaných projektov. „Snažíme sa zistiť aj to, či uchádzač zapadne do kolektívu a našej dynamickej firemnej kultúry, a v niektorých prípadoch si otestujeme jeho odborné zručnosti,“ pokračuje Branislav Bereň.

V procese rozhodovania je dôležitý aj čas, a preto sa spoločnosť snaží vyjadriť – či už kladne, alebo záporne – čím skôr. „Ak by sme proces príliš naťahovali, môže sa nám stať, že o kandidáta prídeme len preto, že iná spoločnosť sa s ním dohodla na spolupráci skôr,“ dodáva. 

 

Práca v rastúcej spoločnosti s globálnym potenciálom, pochopiteľne, prináša aj množstvo pracovných benefitov, ktoré HB Reavis rozdeľuje do troch kategórií. Jednou je Individual Well-Being, druhou Flexible Workspace Experience a poslednou je Personal Flexibility. Zamestnanci majú k dispozícii ročný rozpočet, ktorý môžu využiť podľa svojich preferencií či už na vzdelanie, šport, relax, cestovanie, alebo iné. „Naši zamestnanci majú priamo v našom officee k dispozícii masáže počas celého pracovného času. Ráno môžu začať funkčným tréningom, jogou alebo cvičením na chrbát v našom ‚joga roome‘. Ďalším zaujímavým benefitom je aj životné poistenie, ktoré financuje spoločnosť HB Reavis,“ vysvetľuje Branislav Bereň.

 

Majiteľ našej spoločnosti je sám príkladom toho, ako z malej firmy vybudovať medzinárodne úspešnú spoločnosť.


Unikátnym benefitom spoločnosti je aj skutočnosť, že ako developer sa sústreďuje na budovanie moderných kancelárskych priestorov po celom svete. „Technologické vymoženosti pracovného prostredia si tak môžeme vyskúšať ako prví. Náš office získal certifikát WELL na najvyššom možnom leveli Platinum,“ pokračuje. Spoločnosť navyše umožňuje fungovať v rámci flexibilného pracovného času a môcť si tak zorganizovať pracovný a osobný život podľa preferencií. 

Firemná kultúra spoločnosti stojí na šiestich pilieroch: na vášni pre projekty, na ktorých pracujú. Na profesionalite, vďaka ktorej majú ambíciu projekty robiť na najlepšej možnej úrovni. Na záujme o ľudí, kreativite a vytváraní dlhodobých vzťahov. „Poslednou hodnotou je podnikavosť. Majiteľ našej spoločnosti je sám príkladom toho, ako z malej firmy vybudovať medzinárodne úspešnú spoločnosť,“ dodáva na záver Branislav Bereň. 

 

Michaela Kuchtová, manažérka pre vzťahy so zamestnancami spoločnosti Eset.
Michaela Kuchtová, manažérka pre vzťahy so zamestnancami spoločnosti Eset. Zdroj: Eset

 

Eset

 

Jedna z najúspešnejších slovenských spoločností Eset sa často umiestňuje aj v rebríčkoch najlepších zamestnávateľov. „Každoročne hľadáme stovky ľudí na rôzne pozície – či už lokálne, alebo globálne. Na mnohé pozície sa kandidáti hlásia sami, čo je zároveň aj náš primárny zdroj kandidátov, a sme tomu veľmi radi,“ vysvetľuje Michaela Kuchtová, Employee Relations Manager spoločnosti Eset. Spoločnosť pravidelne zverejňuje ponuky práce aj na portáli profesia.sk, tvorí kampane na sociálnych sieťach a tiež priamo oslovuje kandidátov na pracovnej sieti Linkedin. Ak ide o špecifické pozície, Eset využíva aj služby head hunterov. 

 

Hľadanie nových talentov však podporuje aj ďalšími mechanizmami. „Dosť dôležitým zdrojom je Referral benefit, čiže odporúčanie kandidátov našimi internými zamestnancami. Myslím si, že osobná referencia je najlepšia pre obe strany,“ pokračuje Kuchtová. Okrem prijímania nových talentov sa Eset snaží aj o to, aby kariérne rástli aj už existujúci zamestnanci spoločnosti. „Kľúčové pozície sa snažíme obsadiť aj interne a dať tak príležitosť na rast talentovaným kolegom s vysokým výkonom,“ dodáva.

 

Spoločnosť zamestnancom okrem benefitov poskytuje dvakrát ročne finančné bonusy na základe plnenia cieľov spoločnosti a pracovného výkonu zamestnancov.

 

Výberové konanie v spoločnosti štandardne pozostáva z dvoch kôl. „Prvé kolo je taký klasický rozhovor o skúsenostiach kandidáta. Pri všetkých pozíciách používame aj testovanie zručností kandidátov, či už prostredníctvom online systému, alebo priamo na pohovore. Pri kľúčových pozíciách sa snažíme otestovať nielen zručnosti, ale aj osobnostné predpoklady,“ hovorí Kuchtová. Spoločnosť pri testovaní využíva kognitívne alebo osobnostné testy, simulácie a tiež prípadové štúdie. „V rámci tohto procesu kladieme dôraz na to, aby každý kandidát dostal odpoveď čo najskôr. Je to podľa mňa aj prejav úcty,“ pokračuje. 

V súčasnosti veľká časť spoločnosti vzhľadom na pandémiu pracuje z domu. „Očakávame, že keď sa zlepší pandemická situácia, prejdeme do hybridného modelu – 40 % času strávime v priestoroch spoločnosti a ďalších 60 % budú zamestnanci pracovať z domu. Samozrejme, v prípade, že to umožní povaha práce,“ dodáva Kuchtová. Zamestnanci môžu aj mimo pandémie využívať flexibilný pracovný čas a tak si sami dokážu lepšie naplánovať pracovný režim. 

 

Kľúčové pozície sa snažíme obsadiť aj interne a dať tak príležitosť na rast talentovaným kolegom s vysokým výkonom.

 

Spoločnosť si navyše cení dlhodobých zamestnancov. „Odmeňujeme zamestnancov, ktorí s nami zostávajú päť rokov a viac, nielen finančným bonusom, ale aj dovolenkou navyše a tortou, o ktorú sa podelia s kolegami,“ dopĺňa Kuchtová. K našim benefitom patria napríklad aj finančné príspevky pri významných rodinných udalostiach, ako je svadba alebo narodenie dieťaťa.

 

Ďalšou oblasťou, v ktorej sa spoločnosť snaží podporiť zamestnancov, je šport a zdravie. „Ak sa naši zamestnanci zúčastnia na športových podujatiach, podporíme ich napríklad tým, že im zaplatíme štartovné. Mimo zhoršenej pandemickej situácie organizujeme aj rôzne dobrovoľnícke aktivity, na ktoré vieme poskytnúť zamestnancom platený deň voľna,“ dodáva.

 

Jedným z benefitov sú určite aj samotné priestory spoločnosti. „Naše priestory prešli renováciou tak, aby boli funkčné a moderné, ale zároveň príjemné na prácu či neformálne stretnutia s kolegami. Zaujímavo riešený je napríklad náš brezový hájik, zasadačky aj kancelárie sú doplnené kvetmi a máme aj takzvané relax zóny,“ opisuje Kuchtová. Spoločnosť zamestnancom okrem benefitov poskytuje dvakrát ročne finančné bonusy na základe plnenia cieľov spoločnosti a pracovného výkonu zamestnancov.

Veľmi silnou hodnotou spoločnosti Eset je otvorená a rešpektujúca komunikácia. „Naše hodnoty sú odvaha, čestnosť, spoľahlivosť a zanietenie a myslím si, že toto sa prejavuje v rámci pracovného prostredia,“ dodáva. Spoločnosť kladie veľmi silný dôraz na sebarealizáciu zamestnanca, kreativitu, chuť prinášať nové nápady a najmä spoločné dosahovanie cieľov.

 

Jana Fottová, Head of HR & OM v spoločnosti Berlin Brands Group.
Jana Fottová, Head of HR & OM v spoločnosti Berlin Brands Group. Zdroj: Berlin Brands Group

 

Berlin Brands Group

 

Berlin Brands Group je úspešná slovenská spoločnosť, ktorá sa zameriava na e-commerce. Jej pobočky sú na 26 trhoch na troch kontinentoch. Rovnako ako každá rastúca spoločnosť, aj BBG neustále hľadá nových talentovaných ľudí. „Pri prijímaní nových zamestnancov sa v prvom rade zameriavame na referencie – či už ide o referencie z iných firiem, alebo kandidáta poznáme z inej sféry či pozície,“ vysvetľuje Jana Fottová, Head of HR & OM spoločnosti Berlin Brands Group.

 

Spoločnosť využíva aj služby interných zamestnancov, ktorí sú školení na vyhľadávanie a nábor nových ľudí pri obsadení kľúčových pozícií. Okrem toho sa snaží kandidátov na seniorské pozície hľadať aj medzi internými zamestnancami. „Vychovávame si ľudí na špecializované pozície, čiže sa snažíme, aby rástli naši vlastní zamestnanci a nemuseli sme hľadať vonku,“ dopĺňa. 

 

Pri prijímacích pohovoroch sa spoločnosť Berlin Brands Group nerozhoduje len na základe odborných skúseností. „Keď hľadáme človeka na odbornú pozíciu, nejakého špecialistu, tak sa pýtame na odborné kompetencie, ale nie je to jediné, čo sledujeme,“ pokračuje Fottová. Výberové konanie zväčša prebieha v niekoľkých kolách. Počas nich uchádzači vypracujú rôzne projekty alebo riešia prípadové štúdie. Samotný proces prijímania sa prispôsobuje pozícii, ktorú je potrebné obsadiť. Okrem kvality je pre nás kľúčová aj rýchlosť výberového konania.

 

Niekto môže byť skvelý huslista, ale ak sa nedokáže zladiť so zvyškom orchestra, jeho talent nevynikne. A tak je to aj v biznise.

 

Dôležitým aspektom pri konečnom rozhodovaní je aj fakt, či kandidát zapadá do budúceho pracovného kolektívu. „Uchádzači často majú profesionálne skúsenosti, ktoré potrebujeme, ale nehodia sa nám osobnostne do tímu. Hľadáme teda kandidátov, ktorí osobnostne ladia s celým tímom a fungovali by ako jeden orchester. Niekto môže byť skvelý huslista, ale ak sa nedokáže zladiť so zvyškom orchestra, jeho talent nevynikne. A tak je to aj v biznise,“ dopĺňa. 

Spoločnosť svojim zamestnancom poskytuje aj niekoľko klasických benefitov, ako sú napríklad multisport karty. „Spolupracujeme s Ligou za duševné zdravie a zameriavame sa na Well-Being a mentálne zdravie našich zamestnancov,“ dodáva. 

 

Jana Fottová však za najväčší benefit považuje možnosť kariérneho rastu v ambicióznej spoločnosti, ktorá sa stále posúva dopredu. „Zamestnanci môžu profesijne rásť, rozvíjať sa a pracovať na projektoch, ku ktorým by sa v inej spoločnosti nedostali. V Bratislave nie je e-commerce spoločnosť, akou sme my. Väčšina medzinárodných spoločností má centrály v Prahe alebo Budapešti,“ dodáva. Pri napredujúcej spoločnosti, akou je Berlin Brands Group, je asi najsilnejšou hodnotou jednoducho nebáť sa práce a inovácií a mať otvorenú myseľ. 

 

Matej Ftáčnik v minulosti rozbehol aj prvý slovenský startupový akcelerátor The Spot.
Matej Ftáčnik v minulosti rozbehol aj prvý slovenský startupový akcelerátor The Spot. Zdroj: Refresher/Ľubo Baran

 

Vacuumlabs

 

Vacuumlabs je rýchlorastúca spoločnosť, ktorá sa každý mesiac rozrastá o desiatky ľudí. „Stále sa pozeráme na nové lokality, kde vieme otvárať pobočky, a tak si aj rozširujeme možnosti pri hľadaní nových talentov,“ hovorí CEO Vacuumlabsu Matej Ftáčnik. 

 

Vo výberovom konaní si uchádzači o pozície prejdú tromi výberovými kolami. „Ak napríklad hľadáme programátora, prvým kolom je plne automatizovaný test, ktorý sa robí online. Ďalším kolom je pohovor so senior programátorom a posledným kolom je pohovor s Head of Recruitment. Myslím si, že v porovnaní s trhom je výberový proces u nás celkom náročný,“ dodáva. 

 

Jednou z kľúčových hodnôt Vacuumlabsu je transparentnosť, a to do takej miery, že v spoločnosti sa otvorene komunikuje aj o podmienkach odmeňovania na všetkých pozíciách.

 

Podľa Ftáčnika sa pri rozhodovaní, či s kandidátom začnú spoluprácu alebo nie, nepozerajú len na životopis, ale snažia sa prísť aj na to, ako dotyčný uchádzač premýšľa a ako bude v budúcnosti schopný riešiť problémy. „Druhou časťou skladačky je aj to, či je dotyčný kandidát podobne hodnotovo založený ako my a či zapadne do tímu,“ dodáva. Jednou z kľúčových hodnôt Vacuumlabsu je transparentnosť, a to do takej miery, že v spoločnosti sa otvorene komunikuje aj o podmienkach odmeňovania na všetkých pozíciách. 

Ďalším z dôležitých aspektov je aj otvorená komunikácia a spoločné hľadanie riešení problémov. „Nič nie je lepšie, ako keď ľudia vedia, že môžu vyjadriť svoj názor či nesúhlas bez obáv. Som rád, ak vedieme otvorenú diskusiu a ja v rámci nej dostávam podnety, vďaka ktorým môžem zmeniť svoj prístup,“ vysvetľuje. Vacuumlabs je spoločnosť plná talentovaných ľudí, ktorí majú slobodu vo vytváraní nových vecí a nie sú v kreativite obmedzovaní.

 

Jedným z aspektov, ktorý podporuje kreativitu a výkonnosť, je aj samotné prostredie, ktoré Matej Ftáčnik nazýva aj bublinou pozitívnej deviácie. „Naše kancelárie fungujú ako huby, nenútime sem ľudí chodiť a kolegovia majú možnosť práce z miesta, ktoré im najviac vyhovuje. Keď však riešime inovácie, je dobré, ak sa stretneme na jednom mieste,“ pokračuje. Súčasťou priestorov Vacuumlabsu je aj obrovská terasa s výhľadom na Bratislavu, kde počas leta prebiehajú párty alebo grilovačky.  

 

Vo Vacuumlabse je k dispozícii aj fyzioterapeutka a psychoterapeut. Pravidelne k nám chodia aj kaderníci a trikrát do týždňa robíme aj testy na covid.

 

Benefitom je aj kantína v priestoroch The Spot, ktorá ľuďom umožňuje vychutnávať si raňajky, desiate, obedy a olovranty pohodlne na jednom mieste. Matej nám prezradil, že vo Vacuumlabse sa snažia vyhýbať cukru a uprednostňujú zdravé stravovanie. „Súčasťou kancelárií sú aj ‚nap rooms‘, kde si človek môže oddýchnuť. Je tu aj posilňovňa dostupná pre všetkých. Rodičia môžu využiť náš ‚day care‘ pre predškolské deti,“ predstavuje ďalšie benefity Matej Ftáčnik. 

Vo Vacuumlabse je k dispozícii aj fyzioterapeutka a psychoterapeut. „Pravidelne k nám chodia aj kaderníci a trikrát do týždňa robíme aj testy na covid. Od začiatku pandémie sa nám darí obmedziť komunitné šírenie,“ dodáva na záver. Aj napriek skvelým podmienkam však Matej zdôrazňuje, že s časom v práci to netreba preháňať a treba si vedieť ustrážiť aj čas vyčlenený pre seba a svojich blízkych. 

 

Miroslava Lamačková, HR manažérka Refresheru.
Miroslava Lamačková, HR manažérka Refresheru. Zdroj: Refresher

 

Refresher

Refresher sa tiež zaraďuje k spoločnostiam, ktoré svoje rady pravidelne rozširujú o nové talenty. „Ľudí hľadáme prostredníctvom viacerých zdrojov. Máme vlastné kariérne stránky pod refresher.sk aj refresher.cz. Pozície komunikujeme aj prostredníctvom rôznych pracovných portálov, ako profesia.sk alebo pretlak.sk,“ hovorí Miroslava Lamačková, HR manažérka Refresheru. 

 

Väčšinu ponúk spoločnosť zverejňuje na Pretlaku, ktorý sa špecificky zameriava na cieľovú skupinu, ktorú chce osloviť. S vydavateľstvom spolupracuje aj externá personálna agentúra. „Avšak najviac sa nám osvedčili kandidáti, ktorí majú k Refresheru už vybudovaný vzťah a sami sú angažovaní a motivovaní svoje schopnosti a skúsenosti aplikovať práve u nás,“ pokračuje. 

 

Kandidáti, ktorí majú záujem o prácu v Refresheri, musia byť pripravení, že nikdy nejde o jednokolové pohovory. „Pokiaľ obsadzujeme pozíciu, ktorá má byť v budúcnosti členom vedenia a je v rámci smerovania Refresheru kľúčová, tak sa na prvom kole zúčastňujú CEO, Country Manager a HR Manager,“ pokračuje. Pokiaľ kandidát spĺňa všetky očakávania týkajúce sa skúseností, potenciálneho culture fitu a prehľadu o fungovaní Refresheru, pokračuje v druhom kole. 

 

Naša firemná kultúra pozostáva najmä z otvorenej a úprimnej komunikácie. Zamestnanci sú podporovaní vyjadrovať svoj názor a chceme, aby každý vnímal, že má vplyv na smerovanie projektov a samotnej firmy.

 

Počas neho sa kandidát zoznámi so širším spektrom kolegov a často dostane aj zadanie na vypracovanie, o ktorom následne diskutuje s potenciálnym zamestnávateľom. „Pri týchto kľúčových pozíciách potrebujeme kandidátove schopnosti a osobnosť preveriť naozaj veľmi dôkladne a väčšinou pristúpime k tretiemu kolu, v ktorom diskutujeme o rôznych prípadových štúdiách alebo o situáciách, s ktorými sa môže daná pracovná pozícia stretnúť,“ vysvetľuje Lamačková. Ak si spoluprácu vedia predstaviť obe strany, nasleduje posledná časť, a to doladenie podrobností spolupráce. 

Podľa slov Miroslavy Lamačkovej k hlavným benefitom práce v spoločnosti patrí firemná kultúra. „To je veľakrát to, prečo ľudia prichádzajú a v neposlednom rade aj ostávajú. Naša firemná kultúra pozostáva najmä z otvorenej a úprimnej komunikácie. Zamestnanci sú podporovaní vyjadrovať svoj názor a chceme, aby každý vnímal, že má vplyv na smerovanie projektov a samotnej firmy,“ vysvetľuje. 

 

Spoločnosť Refresher dbá na to, aby sa zamestnanci cítili príjemne a uvoľnene, a tomu prispôsobili aj interiér kancelárie. „V poslednom čase sme nabrali veľké množstvo ľudí, čiže čoskoro sa budeme presúvať do nových, ešte modernejších priestorov,“ dodáva Lamačková. Refresher má navyše ambície expandovať aj za hranice Slovenska a Česka a zamestnanci sa tak podieľajú na budovaní silnej značky ďalej. 

 

V neposlednom rade sa snažíme zamestnancov motivovať aj benefitmi, ktoré sú im blízke, a teda zľavami na oblečenie, pravidelnými raňajkami v kanceláriách, lístkami do kina a na festivaly alebo zľavou do fitnescentra.

 

Zamestnanci majú k dispozícii aj kredit na knihy, školenia a workshopy, vďaka čomu sa môžu profesijne posúvať ďalej. „V neposlednom rade sa snažíme zamestnancov motivovať aj benefitmi, ktoré sú im blízke, a teda zľavami na oblečenie, pravidelnými raňajkami v kanceláriách, lístkami do kina a na festivaly alebo zľavou do fitnescentra,“ dodáva Lamačková.

 

Spoločnosť má jasne zadefinované ciele a najefektívnejšie sa k nim dostane vďaka pracovitosti. „Všetci pracujeme na tom, čo nás baví, a často je teda práca aj súčasťou nášho súkromného života,“ zdôrazňuje Lamačková. Ďalšou z hodnôt spoločnosti je aj proaktivita, kreativita, spoľahlivosť a už spomínaná otvorená komunikácia. „Refresher stojí na synergicky fungujúcich tímoch a to bez tímovej hry nejde. Každé oddelenie je na to druhé oddelenie veľmi úzko naviazané, a teda informácie musia prúdiť bez akýchkoľvek prekážok. Úprimná komunikácia je dôležitá v rámci kolegiálnych vzťahov, ale aj vo vzťahu s klientmi,“ pokračuje. 

Víziou Refresheru je budovať modernú generáciu s otvorenou mysľou, ktorá nevníma svet čierno-bielo. Tento cieľ chce spoločnosť dosiahnuť prostredníctvom obsahu, ktorý tvorí, a vďaka hodnotám zadefinovaným vo svojom etickom kódexe. „Sú nimi princípy ako slušnosť, pravda, nenásilie, tolerancia, ale aj témy ako pomoc slabším, podpora lokálnych umelcov, podnikateľov a projektov, udržateľnosť a ekológia a v neposlednom rade zodpovedný prístup k drogám,“ dodáva na záver Lamačková.

Upozorniť na chybu - ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Náhľadový obrázok: Refresher/Matej Hlavanda
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy Podnikanie
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac