Auto od Sony by sa mohlo dostať na trh už v blízkej budúcnosti, ohlásila spoločnosť.
Japonská spoločnosť Sony plánuje v jarných mesiacoch založiť firmu Sony Mobility, prostredníctvom ktorej by vstúpila na trh s elektrickými autami. Povedal to krátko pred otvorením veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v USA prezident spoločnosti Keničiró Jošida.

Podľa Jošidu by spoločnosť Sony Mobility mohla urýchliť úsilie japonskej firmy „o vstup na komerčný trh s elektromobilmi“, píše agentúra TASR. Ako dodal Jošida, auto od Sony by sa mohlo dostať na trh v nie príliš vzdialenej budúcnosti. Na CES predstavili svoj druhý prototyp vozidla, ktoré dostalo názov Vision S. Po tom, čo Sony úspešne testovalo prvý prototyp Vision S vo verzii kupé aj na cestách, stavilo tentoraz na model SUV.
Trh s elektromobilmi patrí v posledných rokoch medzi najatraktívnejšie oblasti. Spôsobila to postupne sa meniaca klíma, ktorá vyvoláva obavy o budúcnosť planéty a tým aj tlak na ekologickejšie vozidlá. Automobilky tak výrazne zvyšujú investície do tejto oblasti, napríklad japonská Toyota v decembri oznámila, že do elektrifikácie svojich vozidiel investuje do roku 2030 zhruba 70 miliárd dolárov (62,06 miliardy eur).
O elektromobily rastie záujem aj zo strany firiem mimo automobilového sektora. Podľa viacerých investorov by napríklad spoločnosť Apple mohla v najbližších rokoch prísť s vlastným elektrickým autom.