hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Máme pre teba nový spravodajský portál!prezrieť
Podnikanie

5 rád, ako na Linkedin. Cez sociálnu sieť sa dajú získať kvalitní zamestnanci aj noví klienti

Sestry Ivana Brutenič a Kristína Cichý Kováčiková sa roky venujú budovaniu komunikačných stratégií firiem na sieti Linkedin. Hovoria o nej ako o platforme, kde si môžu spoločnosti zabezpečiť prvotriednu propagáciu alebo nájsť potenciálnych klientov.

Martina Havranová
31. 1. 2022 12:30 Čas čítania: 6:17
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
5 rád, ako na Linkedin. Cez sociálnu sieť sa dajú získať kvalitní zamestnanci aj noví klienti
Zdroj: Unsplash/Souvik Banerjee/k volnému užití
Podnikanie
0
Martina Havranová
31. 1. 2022 12:30
Čas čítania: 6:17

5 rád, ako na Linkedin. Cez sociálnu sieť sa dajú získať kvalitní zamestnanci aj noví klienti

Sestry Ivana Brutenič a Kristína Cichý Kováčiková sa roky venujú budovaniu komunikačných stratégií firiem na sieti Linkedin. Hovoria o nej ako o platforme, kde si môžu spoločnosti zabezpečiť prvotriednu propagáciu alebo nájsť potenciálnych klientov.

Martina Havranová
31. január 2022, 12:30
Čas čítania: 6:17
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
5 rád, ako na Linkedin. Cez sociálnu sieť sa dajú získať kvalitní zamestnanci aj noví klienti
Zdroj: Unsplash/Souvik Banerjee/k volnému užití
Odoberať newsletter REFRESHERu
10 najlepších člankov Refresheru, raz za týždeň. Ak ťa emaily prestanú baviť, tak ich kedykoľvek zrušíš. Zadaním emailu súhlasíš s podmienkami portálu.
Sleduj Disrupter, nech ti nič neujde z podnikateľského sveta:
disruptersk na Instagrame
Disrupter SK na LinkedIn

Sociálna sieť Linkedin dostala už od svojho začiatku prívlastok „pracovná“. Firmy na nej môžu nielen prezentovať svoje aktivity, ale aj naberať nové talenty. Na Slovensku však stále málo spoločností dokáže vyžmýkať 100 % jej potenciálu.

 

„Treba si uvedomiť, že Linkedin je reklamná plocha, na ktorej sa získavajú noví klienti. Navyše je databázou 700 000 Slovákov a tiež platformou, kde môžete tvoriť obsah s veľmi dobrým dosahom zadarmo. Nie je to sociálna sieť, ktorá slúži len na zábavu,“ vysvetľuje Ivana Brutenič.

 

Zaujímavosťou je, že len 1 % používateľov siete Linkedin aktívne tvorí obsah, ktorý zvyšok siete prijíma. Inak povedané, štatistika úspešnosti praje odvážnym. Navyše nerobí rozdiely v možnostiach – či už ide o veľkú firmu so stovkami zamestnancov, alebo o malú firmu. „Malé firmy sa teda dosahom dokážu vyrovnať veľkým. Väčšie spoločnosti môžu zase ukázať ľudskú tvár,“ dopĺňa. Ďalším argumentom, prečo založiť svojej firme konto na sieti Linkedin, je jej sila v rámci vyhľadávacích algoritmov Googlu.

Ak si niekto bude hľadať vás alebo vašu firmu, profil na sieti sa zobrazí ako jeden z prvých odkazov. Firiem, ktoré aktívne využívajú sieť Linkedin na Slovensku, je v porovnaní so zahraničím stále málo. Ak na nej chcete so svojou firmou zabodovať, treba sa držať niekoľkých strategických rád.

 

Na podstránke Refresheru Disrupter pravidelne prinášame rozhovory s inšpiratívnymi ľuďmi zo sveta biznisu a články z prostredia úspešných slovenských firiem. Ak nás chceš podporiť, pridaj sa do klubu Refresher+ a dostaň sa ku kvalitnému obsahu bez obmedzení.

 

Sestry Ivana Brutenič a Kristína Cichý Kováčiková sú expertky na budovanie komunikačných stratégií na sieti Linkedin.
Sestry Ivana Brutenič a Kristína Cichý Kováčiková sú expertky na budovanie komunikačných stratégií na sieti Linkedin. Zdroj: archív Ivany Bruteničovej

 

1. Kombinujete firemnú linkedinovú stránku s osobnými profilmi

Ako spomína Ivana Brutenič, Linkedin je aj miestom, kde môžu firmy ukázať svoju ľudskú tvár a nechať ľudí nahliadnuť do procesu svojho fungovania. „Nás prirodzene zaujíma, ako sa vyrábajú produkty alebo ako fungujú firmy. Platforma Linkedin ponúka možnosť, kde to firmy môžu urobiť autenticky a v podstate naživo,“ pokračuje Brutenič.

 

Ak je človek špecialista na nejakú oblasť a tvorí zaujímavý obsah, veľmi ľahko sa môže stať niekým, koho budú prirodzene vyhľadávať ľudia z jeho segmentu.

 

Okrem vnútorných procesov sa potenciálni followeri zaujímajú aj o to, kto stojí na čele firmy alebo v top manažmente. „Čím je človek na vyššej pozícii, tým menej je spravidla ochotný zdieľať, a tak aj konkurencia je veľmi malá,“ dodáva Brutenič.

 

Vyskúšaj predplatné
za 0,33
a čítaj všetko bez obmedzení
PRIDAJ SA K PREDPLATITEĽOMUŽ MÁM PREDPLATNÉ: PRIHLÁSIŤ SA
alebo Odomkni článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 109222 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Akým obsahom zaujme vaša spoločnosť na Linkedine?
  • Akú stratégiu zvoliť pri oslovovaní potenciálnych klientov?
  • Ako hľadať nové talenty do pracovného kolektívu?
  • Čo môže firmám pokaziť reputáciu?

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Náhľadový obrázok: archív Ivany Brutenič
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy podnikanie
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.