5 rád, ako na Linkedin. Cez sociálnu sieť sa dajú získať kvalitní zamestnanci aj noví klienti
Sestry Ivana Brutenič a Kristína Cichý Kováčiková sa roky venujú budovaniu komunikačných stratégií firiem na sieti Linkedin. Hovoria o nej ako o platforme, kde si môžu spoločnosti zabezpečiť prvotriednu propagáciu alebo nájsť potenciálnych klientov.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
5 rád, ako na Linkedin. Cez sociálnu sieť sa dajú získať kvalitní zamestnanci aj noví klienti
Sestry Ivana Brutenič a Kristína Cichý Kováčiková sa roky venujú budovaniu komunikačných stratégií firiem na sieti Linkedin. Hovoria o nej ako o platforme, kde si môžu spoločnosti zabezpečiť prvotriednu propagáciu alebo nájsť potenciálnych klientov.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
Sociálna sieť Linkedin dostala už od svojho začiatku prívlastok „pracovná“. Firmy na nej môžu nielen prezentovať svoje aktivity, ale aj naberať nové talenty. Na Slovensku však stále málo spoločností dokáže vyžmýkať 100 % jej potenciálu.
„Treba si uvedomiť, že Linkedin je reklamná plocha, na ktorej sa získavajú noví klienti. Navyše je databázou 700 000 Slovákov a tiež platformou, kde môžete tvoriť obsah s veľmi dobrým dosahom zadarmo. Nie je to sociálna sieť, ktorá slúži len na zábavu,“ vysvetľuje Ivana Brutenič.
Zaujímavosťou je, že len 1 % používateľov siete Linkedin aktívne tvorí obsah, ktorý zvyšok siete prijíma. Inak povedané, štatistika úspešnosti praje odvážnym. Navyše nerobí rozdiely v možnostiach – či už ide o veľkú firmu so stovkami zamestnancov, alebo o malú firmu. „Malé firmy sa teda dosahom dokážu vyrovnať veľkým. Väčšie spoločnosti môžu zase ukázať ľudskú tvár,“ dopĺňa. Ďalším argumentom, prečo založiť svojej firme konto na sieti Linkedin, je jej sila v rámci vyhľadávacích algoritmov Googlu.
Ak si niekto bude hľadať vás alebo vašu firmu, profil na sieti sa zobrazí ako jeden z prvých odkazov. Firiem, ktoré aktívne využívajú sieť Linkedin na Slovensku, je v porovnaní so zahraničím stále málo. Ak na nej chcete so svojou firmou zabodovať, treba sa držať niekoľkých strategických rád.
Na podstránke Refresheru Disrupter pravidelne prinášame rozhovory s inšpiratívnymi ľuďmi zo sveta biznisu a články z prostredia úspešných slovenských firiem. Ak nás chceš podporiť, pridaj sa do klubu Refresher+ a dostaň sa ku kvalitnému obsahu bez obmedzení.
1. Kombinujete firemnú linkedinovú stránku s osobnými profilmi
Ako spomína Ivana Brutenič, Linkedin je aj miestom, kde môžu firmy ukázať svoju ľudskú tvár a nechať ľudí nahliadnuť do procesu svojho fungovania. „Nás prirodzene zaujíma, ako sa vyrábajú produkty alebo ako fungujú firmy. Platforma Linkedin ponúka možnosť, kde to firmy môžu urobiť autenticky a v podstate naživo,“ pokračuje Brutenič.
Ak je človek špecialista na nejakú oblasť a tvorí zaujímavý obsah, veľmi ľahko sa môže stať niekým, koho budú prirodzene vyhľadávať ľudia z jeho segmentu.
Okrem vnútorných procesov sa potenciálni followeri zaujímajú aj o to, kto stojí na čele firmy alebo v top manažmente. „Čím je človek na vyššej pozícii, tým menej je spravidla ochotný zdieľať, a tak aj konkurencia je veľmi malá,“ dodáva Brutenič.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Akým obsahom zaujme vaša spoločnosť na Linkedine?
- Akú stratégiu zvoliť pri oslovovaní potenciálnych klientov?
- Ako hľadať nové talenty do pracovného kolektívu?
- Čo môže firmám pokaziť reputáciu?
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.