hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Refresher Slovensko
Otvoriť v aplikácii Refresher
Stiahnuť
X
Ekonomika a financie

Reklamné výdavky na Slovensku medziročne narástli o 10,7 %. Najviac si polepšili online médiá, printy mierne klesli

Po roku 2020, keď reklamný trh na Slovensku zažil výrazný pokles, sa výdaje do reklamy zvýšili.

Martina Havranová
4. 2. 2022 12:44 Čas čítania: 0:51
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Sleduj Disrupter, nech ti nič neujde z podnikateľského sveta:
disruptersk na Instagrame
Disrupter SK na LinkedIn
Ekonomika a financie
0
Martina Havranová
4. 2. 2022 12:44
Čas čítania: 0:51

Reklamné výdavky na Slovensku medziročne narástli o 10,7 %. Najviac si polepšili online médiá, printy mierne klesli

Po roku 2020, keď reklamný trh na Slovensku zažil výrazný pokles, sa výdaje do reklamy zvýšili.

Martina Havranová
4. február 2022, 12:44
Čas čítania: 0:51
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok

Reklamné výdavky sa v roku 2021 medziročne zdvihli o 10,7 % a dostali sa na úroveň 389,1 milióna eur. Najviac si polepšil svet online médií, kde rast predstavoval až 21 % a inzerenti doň vložili 160,4 milióna eur, informuje portál mediaguru.cz.

 

Dáta agentúry Unimedia ďalej ukazujú, že prvé miesto v objeme reklamných investícií si stále drží televízia. V roku 2021 bolo do televíznej reklamy investovaných viac ako 172 miliónov eur a zaznamenaný bol medziročný rast 7,8 %. Mierny nárast príjmov zaznamenala aj reklama v rádiách. 

 

Ilustračná fotografia.
Ilustračná fotografia. Zdroj: Pixnio/Bicanski

 

Naopak, s menšími investíciami do reklamy bojovali printy, outdoorová reklama a tiež kiná. Kým záujem o reklamu v printe klesá počas posledných rokov pravidelne, záujem o reklamu v kinách poznamenala najmä pandémia. V roku 2020 príjmy z reklamy klesli o viac ako 75 % a počas roka 2021 o ďalších 10 %. Počas pandémie sa o tretinu prepadol aj záujem o reklamu v outdoore, ktorý nasledoval pokles aj v roku 2021 o ďalších 12,2 %.

Podľa slov commercial directora agentúry Unimedia Miroslava Pleška sa v aktuálnom roku 2022 očakáva ďalší nárast reklamných príjmov. Podľa predpokladov by sa medziročný rast mal pohybovať na úrovni 4 % a polepšiť by si mala opäť televízia, online médiá a tiež kiná. Naopak, negatívne predpovede má pre printovú reklamu, ktorá by vo svojich príjmoch z reklamy mala klesnúť o ďalších 5 %.

Upozorniť na chybu - ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: mediaguru.czNáhľadový obrázok: Unsplash/Lena Balk
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy Ekonomika a financie
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac