Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
1. marca 2022 o 14:30
Čas čítania 8:15
Veronika Szűcs Rajničová

Riaditeľ Lidla Matúš Gála: Máme obmedzenú plochu, ktorú nemôžeme stále zväčšovať. V Bratislave musíme improvizovať

ROZHOVORY LIDL SLOVENSKO POTRAVINY RETAIL
Uložiť Uložené

Lidl stále expanduje, no v hlavnom meste sa pre nedostatok plochy musí vynájsť. Na pandémiu má viaceré krízové plány.

„Zdražovanie sa snažíme čo najviac tlmiť. Koniec koncov tomu pomáha konkurencia na slovenskom trhu. Slovenský trh je vysokokonkurenčný a nemôžeme si dovoliť zásadne zvýšiť ceny,“ hovorí Matúš Gála, ktorý je generálnym riaditeľom spoločnosti Lidl od roku 2016. 


Zažil obdobie pred pandémiou aj turbulentné posledné roky, keď bola absolútne kľúčová flexibilita. Pýtali sme sa ho na online potraviny, expanziu v Bratislave aj outletové predajne. 


Ak si chcete na stránkach Disrupteru prečítať viac rozhovorov s lídrami veľkých spoločností a podporiť kvalitnú žurnalistiku, pridajte sa do klubu Refresher+ a získate neobmedzený prístup ku všetkým článkom. 

Do akej miery si Lidl a Kaufland ako sesterské spoločnosti skupiny Schwarz konkurujú? 

Na slovenskom trhu si konkurujeme absolútne. Kaufland je pre nás veľká konkurencia, tak ako aj my pre nich. V oblasti jednotlivých stratégií, či už v marketingových, alebo v stanovovaní cien sortimentu, si naozaj nedarujeme ani milimeter priestoru. Na nadnárodnej úrovni našej matky napríklad technické oddelenia nakupujú v spojených objemoch a my si ich objednávame len cez ňu. 

Máme veľa predajní, ktoré sú blízko Kauflandu, kde najprv prišiel jeden a potom druhý, ale teraz sme v jednej budove a to je zatiaľ unikát.


V čom má Lidl oproti Kauflandu konkurenčnú výhodu? Najväčšou je určite spôsob fungovania. Sme diskont. Zameriavame sa na jednoduchosť, predvýber sortimentu a vysoký podiel vlastných značiek. Chceme, aby u nás zákazník dokázal nakúpiť pohodlne a rýchlo v čo najlepšom pomere kvality a ceny. 

Pridaj sa do klubu REFRESHER+
Základné
5 €
Účtuje sa raz za 4 týždne
1,25 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Menej reklám
150 kreditov každé 4 týždne na nákup benefitov
Ročné - 17 %
60 € 50 €
Účtuje sa raz za rok
0,96 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Úplne bez reklám
2 000 kreditov ihneď na nákup benefitov
Zdieľanie článkov kamošom
Všetky možnosti predplatného Mám zľavový kód
Dokončením súhlasím s pravidlami a podmienkami portálu Refresher.
Pridaj sa do klubu REFRESHER+

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Aký fenomén sa spája s Lidlom a Kauflandom v Petržalke.
  • Ako sa darí e-shopu. 
  • Prečo Lidl zatiaľ neplánuje online potraviny.
  • Aké majú krízové pandemické plány. 
  • Čo bude ďalej s outletmi.
Dočítať článok
Máš už predplatné?
Prihlásiť sa
Dočítať článok
Poslať sms
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 110287 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
Odomknúť cez SMS
Tento článok
Poslať sms Ako to funguje?
Všetky články na mesiac
🤩 Len 1,50€ navyše
POSLAŤ SMS Ako to funguje?
Po odomknutí získaš
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Napr.: 1+1 pizza zdarma v Gatto Matto , Pizza v Oggi ZDARMA alebo Kaliforňan miska podľa vlastného výberu ZDARMA
Zobraziť všetky (28)
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac