Lidl stále expanduje, no v hlavnom meste sa pre nedostatok plochy musí vynájsť. Na pandémiu má viaceré krízové plány.
„Zdražovanie sa snažíme čo najviac tlmiť. Koniec koncov tomu pomáha konkurencia na slovenskom trhu. Slovenský trh je vysokokonkurenčný a nemôžeme si dovoliť zásadne zvýšiť ceny,“ hovorí Matúš Gála, ktorý je generálnym riaditeľom spoločnosti Lidl od roku 2016.
Zažil obdobie pred pandémiou aj turbulentné posledné roky, keď bola absolútne kľúčová flexibilita. Pýtali sme sa ho na online potraviny, expanziu v Bratislave aj outletové predajne.
Ak si chcete na stránkach Disrupteru prečítať viac rozhovorov s lídrami veľkých spoločností a podporiť kvalitnú žurnalistiku, pridajte sa do klubu Refresher+ a získate neobmedzený prístup ku všetkým článkom.
Do akej miery si Lidl a Kaufland ako sesterské spoločnosti skupiny Schwarz konkurujú?
Na slovenskom trhu si konkurujeme absolútne. Kaufland je pre nás veľká konkurencia, tak ako aj my pre nich. V oblasti jednotlivých stratégií, či už v marketingových, alebo v stanovovaní cien sortimentu, si naozaj nedarujeme ani milimeter priestoru. Na nadnárodnej úrovni našej matky napríklad technické oddelenia nakupujú v spojených objemoch a my si ich objednávame len cez ňu.
Máme veľa predajní, ktoré sú blízko Kauflandu, kde najprv prišiel jeden a potom druhý, ale teraz sme v jednej budove a to je zatiaľ unikát.
V čom má Lidl oproti Kauflandu konkurenčnú výhodu? Najväčšou je určite spôsob fungovania. Sme diskont. Zameriavame sa na jednoduchosť, predvýber sortimentu a vysoký podiel vlastných značiek. Chceme, aby u nás zákazník dokázal nakúpiť pohodlne a rýchlo v čo najlepšom pomere kvality a ceny.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Aký fenomén sa spája s Lidlom a Kauflandom v Petržalke.
- Ako sa darí e-shopu.
- Prečo Lidl zatiaľ neplánuje online potraviny.
- Aké majú krízové pandemické plány.
- Čo bude ďalej s outletmi.