Šéfka agentúry Seesame Michaela Benedigová: Dnes môže firmy kritizovať úplne každý, treba vedieť, ako správne odpovedať (Rozhovor)
Šéfka PR agentúry Seesame Michaela Benedigová hovorí v rozhovore o tom, ako pracujú s novinármi, na čo všetko musia myslieť firmy, ak chcú mať na verejnosti dobrý imidž, a aj o tom, ako odvetvie PR zmenili sociálne siete.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
Šéfka agentúry Seesame Michaela Benedigová: Dnes môže firmy kritizovať úplne každý, treba vedieť, ako správne odpovedať (Rozhovor)
Šéfka PR agentúry Seesame Michaela Benedigová hovorí v rozhovore o tom, ako pracujú s novinármi, na čo všetko musia myslieť firmy, ak chcú mať na verejnosti dobrý imidž, a aj o tom, ako odvetvie PR zmenili sociálne siete.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
Pod skratkou PR, public relations, sa skrýva odvetvie, ktoré pracuje na komunikácii firiem a inštitúcií s verejnosťou. Táto sféra si prešla viacerými dynamickými zmenami, na ktoré bolo potrebné vedieť správne zareagovať.
Michaela Benedigová stojí na čele agentúry Seesame, ktorá je na slovenskom trhu už 25 rokov a stará sa o komunikáciu mnohých úspešných firiem. Podľa jej slov základom správnej komunikácie je najmä úprimnosť, ako aj odvaha firiem nebáť sa vyjadriť v rozhodujúcich momentoch svoj názor.
Podľa aktuálnych dát sa práve súkromný sektor stáva najdôveryhodnejším zdrojom informácií, a preto je viac ako dôležité, aby sa firmy zlepšili vo svojej komunikácii smerom k verejnosti. Ak ťa zaujímajú články zo sveta ekonomiky a podnikania, staň sa členom klubu REFRESHER+ a dostaň sa k neobmedzenému obsahu aj na biznis podstránke Disrupter.
Agentúra Seesame patrí k najväčším mediálnym agentúram na Slovensku. Ako ste začínali?
Začali sme v deväťdesiatych rokoch, keď sa rozdelila republika. Skončila som žurnalistiku, ktorá je PR komunikácii veľmi blízka. Popri prvej práci v marketingu som sa začala venovať aj PR a zaujímalo ma, ako sa to robí vo svete. Mala som možnosť chodiť na medzinárodné konferencie, kde som natrafila na ľudí, ktorí v Bratislave zakladali pobočku medzinárodnej PR agentúry so sídlom v Bruseli.
Vtedy sa agentúra nazývala Interel a mali sme prevažne zahraničných klientov, ktorí budovali pobočky zahraničných firiem na Slovensku. Až v roku 2006 sme zmenili názov na Seesame. Dokončili sme nákup podielov od našich pôvodných belgických vlastníkov a odvtedy je agentúra plne vlastnená manažmentom. Považujem to za veľmi dobré, lebo všetci máme spoločný záujem na rozvoji firmy.
![Riaditeľka a spolumajiteľka agentúry Seesame Michaela Benedigová.](https://refstatic.sk/article/978b559f0a7a8a9faf47.jpg?is=1200x2000&s=b04024ea64679fd8a97fb2b5e4482440115dcd6af62e09a1aa84d7a48f2e8974)
Čo všetko zahŕňa PR komunikácia pre firmu?Cieľom komunikácie je pre nás to, aby si firma, ľudia alebo aj nezisková organizácia zaslúžili záujem a dôveru verejnosti urobiť nejaké rozhodnutie. Môže ísť o rozhodnutie rôzneho typu. Prvé, čo ľuďom napadne, je kúpiť si produkt. Môže však ísť aj o odporúčanie značky, ponuku práce, možnosť investovania alebo napríklad akceptovať to, že firma v mieste, kde žijeme, bude stavať výrobnú fabriku a nezhorší naše prostredie.
Pracujeme s rôznymi zadaniami. Dôležité je vedieť, čo chceme komunikáciou dosiahnuť. Ďalšou dôležitou podmienkou je mať dobrý obsah. Bez kvalitného obsahu sa v mojom svete PR robiť nedá.
Dá sa povedať, že PR je momentálne viac o práci s dátami ako o vzťahoch s novinármi?
V prvom rade je naším cieľom, aby klienti boli viditeľní, mali zaslúžene dobrú reputáciu a boli biznisovo úspešní. Aby sa nám to v dnešnom svete, kde je veľký pretlak informácií, podarilo, musíme si byť istí, že máme dobre definovanú cieľovú skupinu, poznáme jej záujmy a vieme, ako vyniknúť.
Vysvetľujeme klientom, že ak chcú v médiách hovoriť len o svojom produkte, za priestor si musia zaplatiť.
Komunikácia nie je jednosmerná, ľudia majú záujem o dialóg a my ho musíme vedieť ustáť. PR už nie je o tom, že sa poznáme s novinármi a presvedčíme ich, aby písali o našich klientoch. Aspoň u nás v Seesame to neplatí minimálne 15 rokov. Ak máme byť zaujímaví aj pre novinárov, vzťah by mal byť vzájomne užitočný. Znamená to mať čo povedať verejnosti, prispieť k verejnej debate. Firma by mala mať dostatok odvahy, aby sa dokázala postaviť aj k celospoločenským otázkam, lebo ľudia to od značiek očakávajú.
Vysvetľujeme klientom, že ak chcú v médiách hovoriť len o svojom produkte, za priestor v médiách si musia zaplatiť. Našou úlohou je urobiť to zaujímavo a kreatívne, aby platený obsah bol príťažlivý, aby rozvíjal dôležité témy a aby bol pre čitateľa užitočný.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Ako majú firmy správne reagovať na kritiku na sociálnych sieťach.
- Ako zmenili sociálne siete svet PR komunikácie.
- Ako vyzerá rebríček dôveryhodnosti verejnosti voči inštitúciám.
- Ako môžu firmy pomôcť Ukrajine.
- Čo je aktuálnym trendom v PR komunikácii a na čo by sa firmy mali zamerať.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.