Slovenská spoločnosť InoBat Auto sa špecializuje na výrobu tzv. niche batérií, ktoré dokážu elektrifikovať aj lietadlá, autobusy, ale aj segment prémiových vozidiel.
Marián Boček stojí na čele spoločnosti InoBat Auto, ktorá sa špecializuje na výrobu batérií do elektromobilov. Podľa jeho slov chcú výrobu zamerať na tzv. niche batérie, ktoré budú zákazníkom šité na mieru a budú istým luxusom vo svete elektromobility, keď výkon a kvalita nepôjdu dole na úkor ceny. Ich biznismodel pritiahol aj značnú pozornosť investorov a počas minulého roka získali kapitál vo výške 91 miliónov eur.
Na podstránke Refresheru Disrupter pravidelne predstavujeme úspešných slovenských podnikateľov, ktorým sa podarilo vybudovať biznis s globálnym dosahom. Ak ťa zaujíma svet biznisu a ekonomika, staň sa členom klubu REFRESHER+ a dostaň sa k obsahu bez obmedzení.
Koncom roka 2021 ste ohlásili viacero investícií. Ako ich plánujete využiť a na čo sa primárne zameriavate?
Naším cieľom je tento rok postaviť z financií, ktoré sme získali, prvú slovenskú fabriku na výrobu prvých slovenských batérií do elektromobilov a dať Slovensko na mapu sveta ako výrobcu a veľkého hráča v batériovom priemysle. Sme veľmi radi, že sa nám darí získavať investície, ktoré zatiaľ predstavujú hodnotu 91 miliónov eur.

Je to najväčšia investícia, akú dostal slovenský startup, a pochádza od investorov z troch kontinentov. Sme veľmi radi, že máme investorov, akými sú Svetová banka, austrálsky ťažobný gigant Rio Tinto, americká spoločnosť Ideanomics Mobility a indická skupina vyrábajúca batérie Amara Raja. Podarilo sa nám spojiť ľudí, ktorí pochádzajú z iných svetov. Zo svetov rizikových investícií a veľkých industriálnych hráčov, kde vidím baterky ako most medzi starým svetom infraštruktúry a novým.
Aké sú ciele firmy v budúcnosti?
Naším cieľom je stať sa niche výrobcom bateriek, ktoré umožňujú elektrifikáciu leteckého priemyslu, hromadnej dopravy, ako aj prémiových automobilov. Cieľom je spojiť to najlepšie z vedeckej obce a industrializácie.
V rámci firmy máme mantru od kolísky až po kolísku, čo znamená, aby všetko od ťažby až po vedu cez výskum a výrobu a takisto aj recyklácia použitých batérií bolo ekologické.
Na Slovensku máme dedičstvo kvalitného inžinieringu a manufaktúry, ktoré chceme spojiť so svetovými technológiami. Presne to je príbeh InoBatu, v ktorom sa spájajú najväčšie mozgy v priemysle s infraštruktúrou vo východnej Európe a prepájajú sa s technologickým vývojom batérií, batériovej chémie a industrializácie po celom svete.
Jedným z vašich aktuálnych projektov je stavba fabriky vo Voderadoch. V akom je momentálne štádiu?
Je dokončená vonkajšia fasáda. Je to krásny komplex. Momentálne sa vyrába linka od ázijského partnera, ktorá sa bude inštalovať v druhej polovici tohto roka. Naším cieľom je spustenie výroby začiatkom roka 2023. Sme v pokročilej fáze a dúfam, že prvé slovenské baterky budú vychádzať z Voderád už na začiatku roka.
Máte plán, koľko pracovných príležitostí v nej vytvoríte?
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Akú rolu hrá v spoločnosti InoBat Auto ekológia.
- Koľko pracovných miest plánuje spoločnosť InoBat Auto v blízkej budúcnosti vytvoriť.
- Ktoré slávne meno sa v rámci automobilového priemyslu podarilo spoločnosti získať do tímu.
- Z koľkých krajín sa podarilo spoločnosti získať investície.