Volkswagen v dôsledku čipovej krízy predal o dva milióny menej áut. Ruská invázia problémy automobiliek len zhoršila
Volkswagen odhaduje, že výkyvy na komoditných trhoch budú pokračovať až do roku 2026.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
Volkswagen v dôsledku čipovej krízy predal o dva milióny menej áut. Ruská invázia problémy automobiliek len zhoršila
Volkswagen odhaduje, že výkyvy na komoditných trhoch budú pokračovať až do roku 2026.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V dôsledku čipovej krízy predala nemecká automobilka Volkswagen vlani o dva milióny áut menej, než plánovala. Uviedla to v utorok spoločnosť s tým, že naďalej očakáva problémy v rámci dodávateľského reťazca.
Volkswagen odhaduje, že výkyvy na komoditných trhoch budú pokračovať až do roku 2026. Situáciu výrazne zhoršila invázia Ruska na Ukrajinu, ktorá viedla k ďalšiemu zvýšeniu cien materiálov kľúčových pre automobilový priemysel. Sú to najmä ceny kovov ako nikel a paládium.
Spoločnosť Volkswagen Group prevádzkuje v Rusku závody v Kaluge a Nižnom Novgorode. Produkciu v nich však začiatkom marca v reakcii na útok Ruska na Ukrajinu pozastavila. Na východ už nevyvážajú ani vyrobené autá.
Ďalší lockdown v Číne
Nemecká automobilka má problém aj v Číne. V pondelok dočasne zastavila výrobu v troch závodoch. Dôvodom je lockdown, ktorý pre novú vlnu koronavírusu zaviedla čínska vláda.
Pozastavenie produkcie automaticky neznamená zníženie celkového objemu výroby. Výpadok v týchto dňoch plánujú dohnať neskôr, napríklad prostredníctvom dodatočných zmien. To však platí iba v prípade, že pozastavenie výroby nebude dlhodobé.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.