V Európe v najbližších rokoch pribudne minimálne desať fabrík.
Podľa portálu e15 dopyt v Európe uživí 80 tovární na batérie do elektroáut. Do výstavby sa hrnú menšie spoločnosti, kľúčoví hráči a podpory im sľubujú aj európske vlády.
V utorok v závode pri Berlíne odovzdal Elon Musk prvé Tesly, ktoré vyrobili v novom závode. Ide o prvú, no nie poslednú investíciu v regióne. Vo výstavbe je ešte fabrika na výrobu batérií, pre ktorú americký výrobca elektromobilov musel žiadať o rovnaké stavebné povolenia, ako pre fabriku Giga Berlin.
O deň nato odhalil svoje ďalšie plány na výstavbu továrne na batérie aj európsky rival Tesly a nemecká automobilka Volkswagen. Tentoraz však nebude stavať v rodnom kraji, ale v Španielsku, v meste Sagunto neďaleko Valencie.
Nemecká skupina sa pustila do ambiciózneho plánu postaviť s partnermi do konca dekády šesť veľkých tovární na batérie v celej Európe. Jej cieľom je stať sa svetovým lídrom v oblasti elektrických vozidiel (EV).
Továreň v Španielsku bude mať približne 3000 zamestnancov a jej produkcia by mala dosiahnuť 40 gigawatthodín (GWh) ročne.
Miliardové investície
Do masívnej výstavby fabrík sa zapojil aj podnik Automotive Cells Company (ACC), ktorý spája Stellantis, Mercedes-Benz a francúzsky energetický koncern TotalEnergies. V stredu ohlásili, že premenia existujúcu fabriku Stellantisu v juhotalianskom Termoli.
Pre Stellantis je to už tretí závod na produkciu batérií. Prostredníctvom ACC oznámil výstavbu závodov vo Francúzsku a Nemecku.
Rím vo februári prisľúbil podporu 369 miliónov eur pre závod v Termoli. Šéf Stellantisu Carlos Tavares uviedol, že výška investície by mala byť podobná investíciám do tovární vo Francúzsku a Nemecku, ktorých objem sa odhaduje okolo 2 miliárd eur.