V apríli 2022 urobil Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb prieskum cenníkov služieb štyroch mobilných operátorov v SR. Zdražovali všetci.
Dôvodom zdražovania je podľa Úradu pre reguláciu predovšetkým nárast cien elektrickej energie, no aj nárast cien telekomunikačných technológií a ľudskej práce.
Na zdražovanie zareagoval najskôr operátor O2 Slovakia, ktorý v januári 2022 oznámil, že od februára 2022 zníži digitálny bonus z 2 eur na 1 euro pre všetkých svojich zákazníkov, ktorí akceptujú faktúry v elektronickej podobe. Žiadnym ďalším službám doposiaľ ceny nezvýšil.
Koncom februára 2022 sa k zvýšenej cene za energie pridala ešte aj zvýšená cena za pohonné látky. Na to už v marci 2022 zareagoval operátor Orange Slovensko zrušením všetkých svojich paušálov Go, ktoré nahradil paušálmi Go safe. Tie sú v priemere o 3 eurá drahšie, ale pre zákazníkov sú výhodnejšie (ďalšie extra zľavy, viac dát, viac aplikácií a iné) v porovnaní s tými zrušenými.

Od apríla 2022 zvýšil svoju jednotkovú cenu za volania a SMS zo 4 centov na 5 centov aj operátor Swan (4ka). Žiadnym ďalším službám operátor Swan doposiaľ ceny nezvýšil.
Napokon zdražovanie ohlásil aj operátor Slovak Telekom, keď v marci 2022 informoval svojich zákazníkov, že od mája 2022 zvýši ceny svojich paušálov. Celkovo 13 paušálov zvýši o 1 euro, tri paušály zvýši o 2 eurá a dva paušály ponechá v pôvodnej cene.
Podľa prieskumu zdraželi rovnako aj ceny ďalších služieb, ktoré operátori ponúkajú, a to pevný internet a TV, väčšina z nich zvýšila ceny v priemere o 1,5 až 3 eurá.