hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Podnikanie

Milan Bez Mapy: Veľmi mi pomáha nepracovať každý deň, biznis plán dodnes nemám (Rozhovor)

Milan Bardún, známy ako Milan Bez Mapy, už 10 rokov úspešne vedie svoj cestovateľský blog a koncom minulého roka vydal knihu Influencer.

redakcia
11. 5. 2022 16:30 Čas čítania: 8:33
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Podnikanie
0
redakcia
11. 5. 2022 16:30
Čas čítania: 8:33

Milan Bez Mapy: Veľmi mi pomáha nepracovať každý deň, biznis plán dodnes nemám (Rozhovor)

Milan Bardún, známy ako Milan Bez Mapy, už 10 rokov úspešne vedie svoj cestovateľský blog a koncom minulého roka vydal knihu Influencer.

redakcia
11. máj 2022, 16:30
Čas čítania: 8:33
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Sleduj Disrupter, nech ti nič neujde z podnikateľského sveta:
disruptersk na Instagrame
Disrupter SK na LinkedIn

Je zakladateľ cestovateľského blogu, ktorý trhá Slovákov z kancelárskych stoličiek už takmer desať rokov. Na full-time sa venuje blogovaniu o cestovaní, no zaoberá sa aj destinačným marketingom zameraným na podporu turizmu. Okrem toho napísal knihu Influencer, ktorá vyšla v októbri minulého roka. A čo by si o ňom nepovedal? Študoval na Fakulte architektúry a Stavebnej fakulte na STU. S radosťou ti predstavujeme najlepšieho slovenského travel blogera Milana Bardúna, ktorého poznáš aj ako Milana Bez Mapy. 

 

Rozhovor prinášame vďaka našej partnerskej spolupráci s OZ Zero2Hero. Autorom rozhovoru je Kristián Mokrý.

 

Milan Bardún ako travel bloger prešiel takmer celý svet.
Milan Bardún ako travel bloger prešiel takmer celý svet. Zdroj: Instagram/@milan_bezmapy

 

V tomto článku si prečítaš:
  • Prečo by mal každý aspoň raz za čas vybehnúť do zahraničia.
  • Že ísť proti prúdu a vytvoriť novú formu známeho konceptu môže byť trefa do čierneho.
  • Hack na time management, ktorý by si pravdepodobne nečakal.
  •  Prečo je dôležité na seba v rámci možností príliš netlačiť.

 

Milan, ako travel bloger si prešiel takmer celý svet. Čo ťa tieto cesty naučili?Nepozerať sa na svet čierno-bielo. Toto vnímam ako hlavný problém ľudí, ktorí necestujú, nenavštevujú zahraničie – a nemyslím tým žiadnu exotiku. Stačí sa ísť pozrieť do Viedne alebo do Prahy. Tie rozdiely v názoroch ľudí na svet sú veľmi citeľné.

Ľudia, ktorí necestujú alebo nechodia aspoň na takéto výlety mimo svojej rodnej krajiny, majú veľmi skreslený pohľad na svet. A zážitok, ktorý stojí za spomenutie? Hm, tých zážitkov mám naozaj plný blog, takže by sme tu boli asi veľmi dlho. Odporúčam ľuďom navštíviť ho alebo si prečítať moju knihu, kde je tých zážitkov až-až. 

 

Prečo si v roku 2013 vôbec s cestovateľským blogom začínal? Ja som vlastne začal v čase, keď blogy na Slovensku ani neexistovali. Keď som niekedy niekomu povedal, že by som sa tým chcel raz v budúcnosti živiť, pozerali na mňa, či som nespadol z jahody. (smiech)

 

Vtedy som do toho nešiel s tým, že odteraz sa idem živiť cestovateľským blogom. Mojou motiváciou bol vlastne študijný program prostredníctvom Erasmu v Estónsku. Estónsko bolo pre mňa v tom čase exotickou krajinou, lebo veď do Estónska nie každý chodil. Napísal som teda jeden blog, kde som všetko zhrnul. Neskôr sa tento blog stal najčítanejším na Slovensku.

 

Nemal si teda zámer živiť sa primárne blogovaním?Ja som do toho nešiel s tým, že je to biznis. Nepozeral som sa na to takto na začiatku a ani teraz sa na to tak nepozerám. Tým, že som nemal vyštudovanú ekonomiku ani nič podobné, pri práci s klientmi som, samozrejme, kedysi dávno urobil viac chýb. Človek sa však učí na každej vlastnej chybe a ja si musím zaklopať, no tieto chyby sa mi darí postupom času eliminovať. 

Kedy si si uvedomil, že by z tvojho cestovateľského blogu – teda obrovskej záľuby – mohla byť aj forma podnikania?Stalo sa to v roku 2016, keď mi v priebehu jedného týždňa prišli z ničoho nič dve ponuky na spoluprácu. Vtedy však išlo o iné ponuky na spoluprácu, ako sme zvyknutí teraz. Nešlo o Instagram, ale o články na blogu. Ja som vtedy, samozrejme, vedel, že v zahraničí sú ľudia, ktorí sa týmto živia, no myslel som, že Slovensko je na to trochu malý trh. Preto som na začiatku písal iba po anglicky. 

 

Nesnažím sa ľuďom radiť, kde ušetria. Skôr sa ich snažím motivovať, aby cestovali, aby spoznávali svet a aby, rovnako ako ja, získavali zážitky.

 

Ale práve vďaka tomu, že Slovensko malo naozaj malý trh, nebola tu v tom čase žiadna konkurencia a ja som práve vtedy uvidel v blogovaní potenciál. Prijal som teda tieto ponuky na spoluprácu, začal som písať už len slovenské články a zameral sa na slovenský trh. 

 

Časom sa však z blogu biznis stal. Bol pre teba tento prechod náročný?Pre mňa to ťažké nebolo. Keď som pred mnohými rokmi začal cestovateľským blogom, v podstate som nemal konkurenciu. Neskôr síce prišla, ale ja som už mal svoju základňu čitateľov a fanúšikov. Tým, že som bol early-bird marketingu, mal som to jednoduchšie, pretože si neviem veľmi predstaviť, že by som si to mal začať budovať v súčasnosti.

 

Čím sa líši tvoj blog od ostatných? V čom je výnimočný? Myslím si, že to, čím je ten blog známy, je skutočnosť, že sa nesnažím ľudí zahlcovať informáciami. Už dávno som sa odpútal od klasického vnímania cestovateľského blogu, kde si každý myslí, že áno, cestovateľský blog má vyzerať takto, takto, takto a tu máš 730 rád, ako ušetriť 35 centov… (smiech)

K tomuto obsahu máš prístup zadarmo

Vyber si jednu z možností a pokračuj v čítaní.

Upozorniť na chybu - ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: Zero2HeroNáhľadový obrázok: Instagram/@milan_bezmapy
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy Podnikanie
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac