Silvia Kušnírová stojí na čele agentúry SKPR Strategies, ktorá sa stará o budovanie komunikačných stratégií mnohých úspešných spoločností. Aj vďaka jej práci sa o slovenských inováciách a talentoch hovorí vo svetových médiách.
Silvia Kušnírová stojí na čele spoločnosti SKPR Strategies, ktorá mala na starosti aj komunikačnú stratégiu počas podujatia EXPO 2020 Dubaj. Aj keď jej firma nemala vplyv na obsah a formu Slovenského pavilónu, postarala sa o to, že v domácich a zahraničných médiách sa objavilo vyše 1 300 výstupov o Slovensku a našich talentoch a inováciách. Ako hovorí Kušnírová – slovenské inovácie majú svetový potenciál, no chýba nám silnejšie zázemie, ktoré by ich dokázalo podporiť.
Na biznisovej podstránke Disrupter pravidelne prinášame inšpiratívne rozhovory s ľuďmi, ktorí sa roky pohybujú vo vodách slovenského biznisového prostredia. Ak ťa zaujíma ekonomika a svet podnikania, staň sa členom klubu REFRESHER+, získaš prístup ku všetkým článkom a zaujímavé benefity.
So svojou komunikačnou agentúrou SKPR ste sa starali aj o komunikáciu slovenského pavilónu na výstave EXPO 2020 Dubaj. Prečo je dôležité, aby sa slovenské inovácie predstavili na podobných podujatiach?
Na Expe sa počas šiestich mesiacov stretol celý svet. Z určitého pohľadu je to sen každého podnikateľa, mať na jednom mieste milióny potenciálnych zákazníkov zo 192 krajín. Na druhej strane upútať v takej veľkej konkurencii je naozaj ťažké. Slovenský pavilón navštívilo počas Expa 600 000 ľudí, čo je veľmi slušné číslo.
Na Expe sa celkovo uskutočnilo 11 podnikateľských misií, ktoré boli rozdelené podľa tém samotného Expa. Odprezentovalo sa tam dokopy 175 slovenských firiem a uskutočnilo sa 550 B2B stretnutí. Povedané v skratke, Expo má byť priestorom na to, aby sme svetu ukázali to najlepšie, čo doma máme.

Máme správy o tom, či sa nejaká slovenská spoločnosť dostala vďaka Expu napríklad k zahraničnej zákazke?
Toto je skôr otázka na Ministerstvo hospodárstva SR, ale mnoho firiem nadviazalo komunikáciu so zahraničnými partnermi, viacero vecí je v riešení a chránených zmluvou o mlčanlivosti. Čo však môžem spomenúť, je napríklad vírnik Nisus od slovenskej firmy Nisus Aero, ktorá rokovala o spolupráci s dubajskou políciou aj s mexickým ministerstvom obrany, ktoré malo záujem využiť jej vírniky na ochranu svojich hraníc.
Slovensko na Expe predstavilo aj najvýkonnejší univerzálny procesor Prodigy od firmy Tachyum. Ten poháňa superpočítač, ktorý sa podľa svojich tvorcov svojimi vlastnosťami umelej inteligencie vyrovná ľudskému mozgu. Spoločnosť PEWAS, ktorá vyvinula inovatívny spôsob použitia superabsorbentov a polymérov pri odstraňovaní následkov ropných havárií a povodní či požiarov, alebo spoločnosť Bioelektra so svojou pokročilou technológiou recyklácie zmiešaného komunálneho odpadu využili Expo na uzatvorenie nových partnerstiev.
Rusko v budovaní inovatívneho prostredia zlyhalo a sústredilo sa len na nerastné suroviny. My sme nerastným bohatstvom obdarení neboli, a tak sa musíme spoliehať na pracovitosť a talent našich ľudí.
Robotický pes Artaban od firmy Panza Robotics zaujal zahraničné médiá a porovnávajú ho aj s globálne známou firmou Boston Dynamics. Alebo značka Ecocapsule, ktorá prezentovala svoje ekologické mobilné mikrobývanie v blízkovýchodných médiách i v CNN Arabia. Zahraničný ohlas malo aj slovenské vodíkové auto MH2 z dielne Matador Group a Technickej univerzity v Košiciach.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Ktoré slovenské inovácie zaujali vo svete najviac.
- Ako premeniť inováciu na firmu s úspešným menom.
- Prečo nepočujeme o ruských značkách.
- Ako sa mení povedomie Slovákov o slovenských značkách.