Na Slovensko prichádza český startup Qerko. Dá sa cezeň objednávať aj platiť v reštauráciách
Startup expanduje na zahraničné trhy aj vďaka investícii vo výške 2,5 milióna eur.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
Na Slovensko prichádza český startup Qerko. Dá sa cezeň objednávať aj platiť v reštauráciách
Startup expanduje na zahraničné trhy aj vďaka investícii vo výške 2,5 milióna eur.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
Na slovenský trh prichádza český startup Qerko. Ide o nový systém objednávania a platenia v reštaurácii, pri ktorom nie je potrebné čakať na čašníka. Startup vznikol v januári 2019 pôvodne pod názvom It Is Paid.
Firmu založili Lukáš Kovač, Miloslav Mrvík, Jan Dorazil a Roman Kantor. Projekt je aktuálne súčasťou investičnej skupiny Miton, ktorá sa sústreďuje na podporu technologických spoločností. Aktuálne má v Česku 250 000 registrovaných používateľov a funguje v 900 stravovacích zariadeniach.
Podľa informácií spoločnosti aplikácia dokáže pri obsluhe jedného stola ušetriť 15 minút času a platby cez Qerko sú v priemere o 10 % vyššie ako platby mimo nej. Najvýraznejšou zmenou je výška prepitného, ktoré je pri platení cez aplikáciu v priemere o 40 % vyššie.
„Ľudia si na službu zvykali pomerne rýchlo. Tým, že po načítaní QR kódu sa nedostanú len na ponuku jedál, ale môžu cez aplikáciu aj zaplatiť, priniesla mnoho výhod. Dnes sa už nikomu nechce chodiť rozpočítavať svoj účet ku kase, ale doteraz to inak nešlo,“ hovorí zakladateľ spoločnosti Lukáš Kovač.
Aplikácia funguje na jednoduchom princípe. Na každom stole v reštaurácii je položený unikátny QR kód. Po jeho naskenovaní sa zobrazí ponuka jedál, ktoré si môže zákazník objednať. Cez aplikáciu môže zákazník aj kedykoľvek zaplatiť účet, a to aj tak, že si vyberie len jednotlivé položky z účtu, ktoré chce zaplatiť. Aplikácia teda rieši problém rozrátania účtu medzi jednotlivých ľudí pri stole.
Obsluha má cez pokladňu okamžitý prehľad o platbách pri jednotlivých stoloch a nepríde o prepitné. Aplikácia ponúka voliteľné možnosti prepitného v percentách z účtovanej sumy.
Nahradí personál reštaurácií?
Aplikácia dokáže nahradiť časť práce personálu v gastrozariadeniach, no podľa zakladateľa Lukáša Kovača nie je cieľom znížiť počty zamestnancov v reštauráciách. „Qerko síce šetrí čas, ale to neznamená, že by preň prepúšťali personál. Mať dobrý personál v reštaurácii je na nezaplatenie a v aktuálnej situácii je ho skôr nedostatok. Personál v gastre nemá byť pokladníkom, má sa starať o zákazníka. Ak sa dobre stará o hosťa, dostane vyššie tringelty. A čím viac sa predá, tým viac je tringeltov,“ vysvetľuje.
Po úspešnom štarte v Česku sa startupu podarilo získať ďalšie investície. Okrem Mitonu doň investuje aj podnikateľ Robert Kyncl, Jaroslav Beck a investičná platforma Green Shark.
Práve investície umožnili expanziu do troch ďalších krajín – okrem Slovenska aj na rakúsky a nemecký trh. „Na Slovensku máme pomerne ambiciózny plán, do konca roka plánujeme zazmluvniť zhruba stovku reštaurácií,“ hovorí jeden zo zakladateľov Lukáš Kovač.
Medzi prvými slovenskými reštauráciami, ktoré používajú Qerko, je reštaurácia Kolkovňa Eurovea a následne Kolkovňa River Park v Bratislave. „V Českej republike sme v štádiu, keď sa nám reštaurácie prihlasujú samy, že chcú byť súčasťou Qerka. Na Slovensku zatiaľ ešte nie. Je však pravdou, že príchod na slovenský trh bol o niečo jednoduchší, lebo sa nám podarilo nadviazať spolupráce s niekoľkými pokladničnými systémami,“ dopĺňa.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.