hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Ekonomika a financie

Amazon už nie je najcennejšou značkou na svete. Na vrchol rebríčka sa dostal Apple s hodnotou 947 miliárd dolárov

Hodnota značky Apple sa za posledný rok zvýšila o 55 %.

Martina Havranová
15. 6. 2022 13:05 Čas čítania: 0:57
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Sleduj Disrupter, nech ti nič neujde z podnikateľského sveta:
disruptersk na Instagrame
Disrupter SK na LinkedIn
Ekonomika a financie
0
Martina Havranová
15. 6. 2022 13:05
Čas čítania: 0:57

Amazon už nie je najcennejšou značkou na svete. Na vrchol rebríčka sa dostal Apple s hodnotou 947 miliárd dolárov

Hodnota značky Apple sa za posledný rok zvýšila o 55 %.

Martina Havranová
15. jún 2022, 13:05
Čas čítania: 0:57
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok

Rebríček Kantar Brandz už pravidelne zostavuje rebríček najcennejších značiek sveta. Podľa rebríčka je aktuálne najcennejšou značkou sveta Apple s hodnotou 947 miliárd dolárov. Značke sa podarilo posilniť za jediný rok o 55 % a zosadiť z vrcholu Amazon, ktorý rebríčku kraľoval tri roky. Firmu Jeffa Bezosa tento rok predbehol aj Google s rastom o 79 %, informuje portál e15.cz.

 

Najcennejšie značky sveta: 

 

1. Apple hodnota 947 miliárd USD
2. Google hodnota 817 miliárd USD
3. Amazon hodnota 706 miliárd USD
4. Microsoft hodnota 611 miliárd USD
5. Tencent hodnota 214 miliárd USD
6. McDonald's hodnota 197 miliárd USD
7. Visa hodnota 191 miliárd USD
8. Facebook hodnota186 miliárd USD
9. Alibaba hodnota 169 miliárd USD
10. Louis Vuitton hodnota 124 miliárd USD

 


Hodnotu značky Amazon sa za posledný rok podarilo zvýšiť len o 3 %. V prvej päťke sa ďalej umiestnil Microsoft s hodnotou 611 miliárd dolárov a čínska nadnárodná akciová spoločnosť Tencent, ktorej firmy sa špecializujú na vývoj umelej inteligencie, softvérov, internetových služieb a médií, s hodnotou 214 miliárd dolárov. 

V prvej desiatke sa ešte nachádzajú značky McDonald’s, Visa, Facebook, Alibaba a Louis Vuitton, ktorá je zároveň jedinou európskou značkou v rebríčku. Jej umiestnenie je prelomové, keďže na prvých desiatich priečkach sa nepodarilo umiestniť žiadnej európskej značke už od roku 2010.

 

Najvýraznejší medziročný nárast o 88 % sa podaril klenotníckej značke Cartier a značke Youtube o 83 %. Najúspešnejším nováčikom rebríčka je energetická spoločnosť Saudi Aramco, ktorá sa prvýkrát v rebríčku umiestnila hneď na 16. mieste. 

 

Upozorniť na chybu - ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: e15.czNáhľadový obrázok: Unsplash/Laurenz Heymann/na voľné použitie
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy Ekonomika a financie
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac