Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Aktivuj si predplatné na pol roka zadarmo s ČSOB
15. júna 2022 o 13:05
Čas čítania 0:57
Martina Havranová

Amazon už nie je najcennejšou značkou na svete. Na vrchol rebríčka sa dostal Apple s hodnotou 947 miliárd dolárov

EKONOMIKA A FINANCIE APPLE EKONOMIKA SPRÁVY ZO SVETA
Uložiť Uložené

Hodnota značky Apple sa za posledný rok zvýšila o 55 %.

Rebríček Kantar Brandz už pravidelne zostavuje rebríček najcennejších značiek sveta. Podľa rebríčka je aktuálne najcennejšou značkou sveta Apple s hodnotou 947 miliárd dolárov. Značke sa podarilo posilniť za jediný rok o 55 % a zosadiť z vrcholu Amazon, ktorý rebríčku kraľoval tri roky. Firmu Jeffa Bezosa tento rok predbehol aj Google s rastom o 79 %, informuje portál e15.cz.

Najcennejšie značky sveta: 

1. Apple hodnota 947 miliárd USD
2. Google hodnota 817 miliárd USD
3. Amazon hodnota 706 miliárd USD
4. Microsoft hodnota 611 miliárd USD
5. Tencent hodnota 214 miliárd USD
6. McDonald's hodnota 197 miliárd USD
7. Visa hodnota 191 miliárd USD
8. Facebook hodnota186 miliárd USD
9. Alibaba hodnota 169 miliárd USD
10. Louis Vuitton hodnota 124 miliárd USD


Hodnotu značky Amazon sa za posledný rok podarilo zvýšiť len o 3 %. V prvej päťke sa ďalej umiestnil Microsoft s hodnotou 611 miliárd dolárov a čínska nadnárodná akciová spoločnosť Tencent, ktorej firmy sa špecializujú na vývoj umelej inteligencie, softvérov, internetových služieb a médií, s hodnotou 214 miliárd dolárov. 

V prvej desiatke sa ešte nachádzajú značky McDonald’s, Visa, Facebook, Alibaba a Louis Vuitton, ktorá je zároveň jedinou európskou značkou v rebríčku. Jej umiestnenie je prelomové, keďže na prvých desiatich priečkach sa nepodarilo umiestniť žiadnej európskej značke už od roku 2010.

Najvýraznejší medziročný nárast o 88 % sa podaril klenotníckej značke Cartier a značke Youtube o 83 %. Najúspešnejším nováčikom rebríčka je energetická spoločnosť Saudi Aramco, ktorá sa prvýkrát v rebríčku umiestnila hneď na 16. mieste. 

Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac