Investičný kapitál pochádza od súkromných investorov platformy Crowdberry a strategického investora z mediálneho prostredia, spoločnosti Central Media Group.
Portál Refresher získal investíciu v hodnote takmer dvoch miliónov eur od súkromných investorov slovenskej investičnej platformy Crowdberry a maďarskej mediálnej spoločnosti Central Media Group. Kapitál z investície plánuje využiť najmä na zrýchlenie expanzie na českom trhu a chce tiež vstúpiť na ďalšie stredoeurópske trhy s cieľom vybudovať lifestylový mediálny portál na medzinárodnej úrovni. Okrem vstupu na nový trh chce Refresher rozširovať svoj obsah a posilniť svoj tím.

Slovenská a česká verzia Refresheru má dokopy 3 milióny unikátnych používateľov a funguje aj na doméne .com v anglickej verzii. Rok 2022 spoločnosť odštartovala s rekordnými tržbami, ktoré v kvartálnom porovnaní vzrástli medziročne o 104 %, a presťahovala sa do nových priestorov.
Refresheru sa darilo aj v predchádzajúcom roku 2021, keď firma dosiahla tržby na úrovni 1,8 milióna eur a medziročne vyrástla o 77 %. „Som nesmierne rád, že sa ku hlasu modernej generácie pridalo niekoľko lokálnych súkromných investorov a aj jeden strategický zo zahraničia. Aj vďaka investícii budeme vedieť pokračovať v raste, skvalitňovaní obsahu, inšpirovaní, edukácii a zabávaní našej cieľovej skupiny na Slovensku, v Česku a na ďalších trhoch,“ hovorí Gábor Boros, CEO a zakladateľ Refresheru.

Podľa investičného manažéra platformy Crowdberry Jakuba Bachratého ide o investične jedinečný prípad spojenia kapitálu súkromných investorov a strategického investora, s ktorým Refresher získa nielen cenné skúsenosti, ale aj partnera na vstup na nové trhy. Zároveň ide aj o ojedinelý prípad, keď sa aj pre súkromných investorov otvorila možnosť stať sa spolumajiteľmi mediálnej značky.