Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
2. júla 2022 o 14:30
Čas čítania 6:52
Veronika Szűcs Rajničová

Šéf developmentu Nay: Grafické karty už znova budú, no chýba veľa bielej techniky. Tovar na Black Friday vezú kamióny už teraz

Šéf developmentu Nay: Grafické karty už znova budú, no chýba veľa bielej techniky. Tovar na Black Friday vezú kamióny už teraz
Zdroj: Refresher/Ľubo Baran
PODNIKANIE MALOOBCHOD NAY
Uložiť Uložené

Predajca elektroniky Nay je aktuálne lídrom na slovenskom trhu. So šéfom developmentu Emilom Hurajom sme sa rozprávali o tom, čo ich zachránilo počas pandémie, či v online dobe ešte potrebujú kamenné predajne, aj o tom, či sa chystajú na zahraničné trhy.

Ak by ste sa v žargóne maloobchodníkov za posledné roky mali naučiť len jeden pojem, bezpochyby by to bol omnichannelový predaj. Za týmto honosným názvom sa skrýva prepojenie viacerých ciest, ako k zákazníkovi dostať tovar – či už prostredníctvom kamenných predajní, alebo online platforiem či e-shopov. 

Omnichannel bol hlavnou témou aj nášho rozhovoru s business development manažérom spoločnosti Nay Emilom Hurajom. Stretli sme sa v centrále na Tuhovskej ulici v Bratislave. Transformácia predajne, ktorá sa pod ňou nachádza, bola pre Nay dôležitým míľnikom na ceste k novému fungovaniu.

Keď na dvere zaklopala pandémia, podľa Huraja boli už na prepojenie online a offline pripravení. Vraciame sa však aj k začiatkom fungovania omnichannelu v Nay, ktorý, ako priznáva, nebol taký ružový. 

Nevynechali sme ani to, ako sa im na druhýkrát podarilo preraziť v Česku a či stále trvá kríza polovodičov. Na portáli Disrupter ti otvárame dvere do zaujímavých slovenských firiem. Ak sa ti naša práca páči, môžeš ju podporiť tým, že sa pridáš do klubu Refresher+. Získaš aj prístup ku všetkým exkluzívnym článkom.

Emil Huraj pracuje pre spoločnosť Nay už takmer dve dekády.
Emil Huraj pracuje pre spoločnosť Nay už takmer dve dekády. Zdroj: Refresher/Ľubo Baran

 

Najmä v čase pandémie sa v retaili veľa diskutovalo o omnichanneli. Ako prebiehal prechod na kombináciu online a offline u vás? 

Po nástupe pandémie sme boli schopní pretransformovať sa zo dňa na deň na výhradne online predajne. Bolo to vďaka tomu, že sme sa omnichannelu venovali už od roku 2011. 


Teraz, o desať rokov neskôr, to vyzerá, že to bol jednoduchý proces, ale nebol. Na začiatku sme mali dvojaké ceny – iné na webe a iné v predajniach. Predavači sa pozerali škaredo na zákazníkov, ktorí prišli na pobočky vymeniť tovar, ktorý kúpili online. Rôzne ceny už, samozrejme, dávno nie sú, ale vtedy to bola bežná vec.


Vďaka tomu, že sme omnichannel budovali dlho, sme do pandémie prišli pripravení a vedeli sme prepnúť na online kanál viac-menej zo dňa na deň. Už v apríli 2020, čo bol prvý mesiac lockdownu, sme boli schopní generovať 90 percent tržieb, ktoré sme dosahovali s otvorenými predajňami. Na jednej strane to bolo veľmi pozitívne, na druhej strane sme začali rozmýšľať, či vôbec potrebujeme predajne. 


A potrebujete? 

Ukázalo sa, že áno. Viacerí dodávatelia nám hovorili, že nás online predajcovia zničia, ale nestalo sa to. Online nie je schopný sám predať prémiový segment. Na webe úplne nevidíte, prečo by ste si mali priplatiť za niečo, čo v rámci technických parametrov nie je až také viditeľné. Fundovaný predavač vám to vie vysvetliť. 

Pridaj sa do klubu REFRESHER+
Základné
5 €
Účtuje sa raz za 4 týždne
1,25 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Menej reklám
150 kreditov každé 4 týždne na nákup benefitov
Ročné - 17 %
60 € 50 €
Účtuje sa raz za rok
0,96 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Úplne bez reklám
2 000 kreditov ihneď na nákup benefitov
Zdieľanie článkov kamošom
Všetky možnosti predplatného Mám zľavový kód
Dokončením súhlasím s pravidlami a podmienkami portálu Refresher.
Pridaj sa do klubu REFRESHER+

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • V čom sú vzťahy v Nay podľa Emila Huraja rodinné a nie korporátne.
  • Na čom môže omnichannel zlyhať.
  • Ako sa omnichannel podpísal na vzhľade predajní.
  • Či sa darí predaju na splátky.
  • Prečo sa firme podarilo úspešne preraziť v Česku na druhýkrát.
Dočítať článok
Máš už predplatné?
Prihlásiť sa
Dočítať článok
Poslať sms
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 117421 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
Odomknúť cez SMS
Tento článok
Poslať sms Ako to funguje?
Všetky články na mesiac
🤩 Len 1,50€ navyše
POSLAŤ SMS Ako to funguje?
Po odomknutí získaš
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Napr.: 50 % zľava na týždňový jedálniček od EASYDIET , 1+1 pizza zdarma v Gatto Matto alebo Polročné členstvo vo FIT UP! ZDARMA
Zobraziť všetky (26)
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac