hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Podnikanie - Korporácie

Šéf developmentu Nay: Grafické karty už znova budú, no chýba veľa bielej techniky. Tovar na Black Friday vezú kamióny už teraz

Predajca elektroniky Nay je aktuálne lídrom na slovenskom trhu. So šéfom developmentu Emilom Hurajom sme sa rozprávali o tom, čo ich zachránilo počas pandémie, či v online dobe ešte potrebujú kamenné predajne, aj o tom, či sa chystajú na zahraničné trhy.

Veronika Szűcs Rajničová
2. 7. 2022 14:30 Čas čítania: 6:52
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Šéf developmentu Nay: Grafické karty už znova budú, no chýba veľa bielej techniky. Tovar na Black Friday vezú kamióny už teraz
Zdroj: Refresher/Ľubo Baran
Podnikanie - Korporácie
0
Veronika Szűcs Rajničová
2. 7. 2022 14:30
Čas čítania: 6:52

Šéf developmentu Nay: Grafické karty už znova budú, no chýba veľa bielej techniky. Tovar na Black Friday vezú kamióny už teraz

Predajca elektroniky Nay je aktuálne lídrom na slovenskom trhu. So šéfom developmentu Emilom Hurajom sme sa rozprávali o tom, čo ich zachránilo počas pandémie, či v online dobe ešte potrebujú kamenné predajne, aj o tom, či sa chystajú na zahraničné trhy.

Veronika Szűcs Rajničová
2. júl 2022, 14:30
Čas čítania: 6:52
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Šéf developmentu Nay: Grafické karty už znova budú, no chýba veľa bielej techniky. Tovar na Black Friday vezú kamióny už teraz
Zdroj: Refresher/Ľubo Baran
Sleduj Disrupter, nech ti nič neujde z podnikateľského sveta:
disruptersk na Instagrame
Disrupter SK na LinkedIn

Ak by ste sa v žargóne maloobchodníkov za posledné roky mali naučiť len jeden pojem, bezpochyby by to bol omnichannelový predaj. Za týmto honosným názvom sa skrýva prepojenie viacerých ciest, ako k zákazníkovi dostať tovar – či už prostredníctvom kamenných predajní, alebo online platforiem či e-shopov. 

 

Omnichannel bol hlavnou témou aj nášho rozhovoru s business development manažérom spoločnosti Nay Emilom Hurajom. Stretli sme sa v centrále na Tuhovskej ulici v Bratislave. Transformácia predajne, ktorá sa pod ňou nachádza, bola pre Nay dôležitým míľnikom na ceste k novému fungovaniu.

 

Keď na dvere zaklopala pandémia, podľa Huraja boli už na prepojenie online a offline pripravení. Vraciame sa však aj k začiatkom fungovania omnichannelu v Nay, ktorý, ako priznáva, nebol taký ružový. 

 

Nevynechali sme ani to, ako sa im na druhýkrát podarilo preraziť v Česku a či stále trvá kríza polovodičov. Na portáli Disrupter ti otvárame dvere do zaujímavých slovenských firiem. Ak sa ti naša práca páči, môžeš ju podporiť tým, že sa pridáš do klubu Refresher+. Získaš aj prístup ku všetkým exkluzívnym článkom.

 

Emil Huraj pracuje pre spoločnosť Nay už takmer dve dekády.
Emil Huraj pracuje pre spoločnosť Nay už takmer dve dekády. Zdroj: Refresher/Ľubo Baran

 

Najmä v čase pandémie sa v retaili veľa diskutovalo o omnichanneli. Ako prebiehal prechod na kombináciu online a offline u vás? 

Po nástupe pandémie sme boli schopní pretransformovať sa zo dňa na deň na výhradne online predajne. Bolo to vďaka tomu, že sme sa omnichannelu venovali už od roku 2011. 


Teraz, o desať rokov neskôr, to vyzerá, že to bol jednoduchý proces, ale nebol. Na začiatku sme mali dvojaké ceny – iné na webe a iné v predajniach. Predavači sa pozerali škaredo na zákazníkov, ktorí prišli na pobočky vymeniť tovar, ktorý kúpili online. Rôzne ceny už, samozrejme, dávno nie sú, ale vtedy to bola bežná vec.


Vďaka tomu, že sme omnichannel budovali dlho, sme do pandémie prišli pripravení a vedeli sme prepnúť na online kanál viac-menej zo dňa na deň. Už v apríli 2020, čo bol prvý mesiac lockdownu, sme boli schopní generovať 90 percent tržieb, ktoré sme dosahovali s otvorenými predajňami. Na jednej strane to bolo veľmi pozitívne, na druhej strane sme začali rozmýšľať, či vôbec potrebujeme predajne. 


A potrebujete? 

Ukázalo sa, že áno. Viacerí dodávatelia nám hovorili, že nás online predajcovia zničia, ale nestalo sa to. Online nie je schopný sám predať prémiový segment. Na webe úplne nevidíte, prečo by ste si mali priplatiť za niečo, čo v rámci technických parametrov nie je až také viditeľné. Fundovaný predavač vám to vie vysvetliť. 

Vyskúšaj predplatné
za 2,99
a čítaj všetko bez obmedzení
PRIDAJ SA K PREDPLATITEĽOM UŽ MÁM PREDPLATNÉ: PRIHLÁSIŤ SA
alebo Odomkni článok cez SMS
Dočítaj článok do konca za SMS v hodnote 3,50€. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 117421 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj bez obmedzení celý mesiac. Stačí poslať SMS (za 5€). Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • V čom sú vzťahy v Nay podľa Emila Huraja rodinné a nie korporátne.
  • Na čom môže omnichannel zlyhať.
  • Ako sa omnichannel podpísal na vzhľade predajní.
  • Či sa darí predaju na splátky.
  • Prečo sa firme podarilo úspešne preraziť v Česku na druhýkrát.

Upozorniť na chybu - ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Náhľadový obrázok: REFRESHER/Ľubo Baran
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy Podnikanie
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac