Jakub Janega zo Simplicity: V rámci biznis plánu sa veľa chýb urobiť nedá. Stačí sa inšpirovať firmami ako Airbnb či Tiktok
Spoločnosť Simplicity vytvorila mobilné aplikácie, vďaka ktorým mestá a obce komunikujú so svojimi obyvateľmi v Spojených štátoch amerických a na Slovensku.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
Jakub Janega zo Simplicity: V rámci biznis plánu sa veľa chýb urobiť nedá. Stačí sa inšpirovať firmami ako Airbnb či Tiktok
Spoločnosť Simplicity vytvorila mobilné aplikácie, vďaka ktorým mestá a obce komunikujú so svojimi obyvateľmi v Spojených štátoch amerických a na Slovensku.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
Simplicity je startup, ktorý sa venuje vývoju mobilných aplikácií pre mestá a obce v Spojených štátoch amerických a na Slovensku. Aktuálne majú pokrytých 50 samospráv na Slovensku a 30 samospráv v USA.
Cieľom mobilnej aplikácie je zjednodušiť a zlepšiť komunikáciu medzi obyvateľmi a mestom. Predstavujeme ti country managera Simplicity Jakuba Janegu (25), ktorý okrem iného založil aj Asociáciu SmartCity Slovensko, ktorá sa venuje konzultingu digitálnych technológií v mestách a obciach.

- Prečo je dôležité mať otvorené oči a nečakať, že budeš mať hneď ideálny a bezproblémový nápad.
- Prečo nie je úplne potrebný nadupaný biznis plán.
- Kto je naozaj kvalitným investorom.
- Ako cestovanie využiť viac, ako len na oddych.
- Ako sa zmieriť so slabými stránkami.
Jakub, správne rozumiem, že vaša aplikácia je taký „novodobý dedinský rozhlas“?Áno, dá sa povedať, že je to komunikácia na úrovni 21. storočia. Z histórie vieme ako fungoval amplión – ak občan nebol doma, nemal šancu daný oznam zachytiť.
Okrem klasického rozhlasu existuje ešte tzv. SMS hlásnik a e-mail hlásnik, čo sú však rovnako zastarané formy komunikácie. Pri SMS hlásniku musel občan dobrovoľne mestu poskytnúť telefónne číslo a čo sa týka mailov – všetci vieme, že v spleti komerčných mailov, ktoré nám dokážu denne prísť, je len veľmi ťažké identifikovať tie z miestneho úradu.
Ako prebieha samotná komunikácia medzi mestom a jeho obyvateľmi? Chodia im napríklad notifikácie?Obyvateľ dostáva iba kategórie správ, ktoré si po stiahnutí navolil a o ktoré má záujem. Ak niekoho zaujíma iba šport, kultúra a oficiálne mestské udalosti, bude dostávať iba takéto druhy notifikácií. Notifikácie sú veľmi personalizované, dokonca ich dnes už vieme zacieliť na konkrétnu oblasť. Ak sa na konkrétnej ulici realizuje odstávka elektrickej energie alebo výkopové práce, vieme veľmi efektívne odoslať upozornenia iba obyvateľom, ktorí na danej ulici žijú.
Ako vás môžu jednotlivé samosprávy kontaktovať?Kontakt prebieha dvomi spôsobmi: Obec alebo mesto si dokáže cez elektronický formulár na našom webe onesimplicity.com vyplniť základné údaje, čím vieme identifikovať, či sa jedná o mesto a nie falošný profil. Následne mestu vytvoríme vlastnú kolonku v aplikácii. Od tohto momentu majú všetci obyvatelia k dispozícii informácie z mesta a mesto tak môže bez problémov so svojimi obyvateľmi začať komunikovať.
V Amerike sme spustili činnosť pred šiestimi mesiacmi, kde máme približne 30 samospráv.
Potenciálnych klientov zvykneme aktívne oslovovať aj my – máme na to zriadený tím ľudí, ktorý obvolá databázu a následne v prípade záujmu zo strany klientov dohadujú osobné stretnutia. V Amerike sme spustili činnosť pred šiestimi mesiacmi, kde máme približne 30 samospráv. Tieto samosprávy sa nám začali ohlasovať samy práve prostredníctvom nášho webového formuláru, ktorý funguje naozaj veľmi dobre. Veľa týchto miest chce byť súčasťou Simplicity a chcú nás používať ako primárny komunikačný kanál s obyvateľmi mesta.
Predpokladám, že pracujete v tíme. Ako si medzi sebou delíte jednotlivé úlohy?Na začiatku sme boli šiesti – dvaja zakladatelia, dvaja obchodníci a dvaja vývojári. Viac-menej to fungovalo tak, že – to bolo pred pár rokmi – zvolali sme si poradu, kde sme všetci spolu sedeli a diskutovali o tom, čo ideme robiť. Dohodli sme sa, kto a ako bude predávať, kto zastreší právnu časť, kto marketing, kto vývoj atď.
Dnes fungujeme úplne rozdielne. Máme oddelenia, ktoré vedú jednotliví manažéri. Tí sú zodpovední za prinášanie výsledkov na danom oddelení. Každý manažér si väčšinou dohodne stretnutie so svojím tímom a následne pracujú na čiastkových cieľoch, ktoré si určili. Momentálne sa nám podarilo otvoriť v SkyParku veľmi pekné kancelárie, čím sa snažíme podporiť a prilákať zaujímavé talenty. V takomto prostredí môžu pracovať, ale k dispozícii majú samozrejme aj množstvo benefitov: spoločné raňajky, workoutovú zónu či možnosť zdravého životného štýlu, nakoľko sme športovo založená firma.

Ako vôbec vznikla idea, na základe ktorej ste vyvinuli aplikáciu SmartCity?Celá idea vznikla v Dánsku, kde sme spoločne s chalanmi Andrejom Krúpom a Jurajom Gagom študovali (zakladateľmi sú Andrej a Juraj). Ako mladí študenti prichádzajúci do novej krajiny sme naše mesto samozrejme nepoznali a nevedeli sme sa v ňom orientovať.
Pamätám si kľúčový moment, ktorý nás na túto cestu nasmeroval.
Vyber si jednu z možností a pokračuj v čítaní.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.