hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Disrupter - Rozhovory

Jakub Janega zo Simplicity: V rámci biznis plánu sa veľa chýb urobiť nedá. Stačí sa inšpirovať firmami ako Airbnb či Tiktok

Spoločnosť Simplicity vytvorila mobilné aplikácie, vďaka ktorým mestá a obce komunikujú so svojimi obyvateľmi v Spojených štátoch amerických a na Slovensku.

Martina Havranová
4. júl 2022, 16:30 Čas čítania: 10:01
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Disrupter - Rozhovory
0
Martina Havranová
4. júl 2022, 16:30
Čas čítania: 10:01

Jakub Janega zo Simplicity: V rámci biznis plánu sa veľa chýb urobiť nedá. Stačí sa inšpirovať firmami ako Airbnb či Tiktok

Spoločnosť Simplicity vytvorila mobilné aplikácie, vďaka ktorým mestá a obce komunikujú so svojimi obyvateľmi v Spojených štátoch amerických a na Slovensku.

Martina Havranová
4. júl 2022, 16:30
Čas čítania: 10:01
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Odoberať newsletter REFRESHERu
10 najlepších člankov Refresheru, raz za týždeň. Ak ťa emaily prestanú baviť, tak ich kedykoľvek zrušíš. Zadaním emailu súhlasíš s podmienkami portálu.
Sleduj Disrupter, nech ti nič neujde z podnikateľského sveta:
disruptersk na Instagrame
Disrupter SK na LinkedIn

Simplicity je startup, ktorý sa venuje vývoju mobilných aplikácií pre mestá a obce v Spojených štátoch amerických a na Slovensku. Aktuálne majú pokrytých 50 samospráv na Slovensku a 30 samospráv v USA.

 

Cieľom mobilnej aplikácie je zjednodušiť a zlepšiť komunikáciu medzi obyvateľmi a mestom. Predstavujeme ti country managera Simplicity Jakuba Janegu (25), ktorý okrem iného založil aj Asociáciu SmartCity Slovensko, ktorá sa venuje konzultingu digitálnych technológií v mestách a obciach.

 

Rozhovor prinášame vďaka našej partnerskej spolupráci s OZ Zero2Hero. Autorom rozhovoru je Kristián Mokrý.

 

Country manager Simplicity Jakub Janega.
Country manager Simplicity Jakub Janega. Zdroj: archív Jakuba Janegu

 

V tomto článku si prečítaš:
  • Prečo je dôležité mať otvorené oči a nečakať, že budeš mať hneď ideálny a bezproblémový nápad.
  • Prečo nie je úplne potrebný nadupaný biznis plán.
  • Kto je naozaj kvalitným investorom.
  • Ako cestovanie využiť viac, ako len na oddych.
  • Ako sa zmieriť so slabými stránkami.

 

Jakub, správne rozumiem, že vaša aplikácia je taký „novodobý dedinský rozhlas“?Áno, dá sa povedať, že je to komunikácia na úrovni 21. storočia. Z histórie vieme ako fungoval amplión – ak občan nebol doma, nemal šancu daný oznam zachytiť. 

Okrem klasického rozhlasu existuje ešte tzv. SMS hlásnik a e-mail hlásnik, čo sú však rovnako zastarané formy komunikácie. Pri SMS hlásniku musel občan dobrovoľne mestu poskytnúť telefónne číslo a čo sa týka mailov – všetci vieme, že v spleti komerčných mailov, ktoré nám dokážu denne prísť, je len veľmi ťažké identifikovať tie z miestneho úradu. 

 

Ako prebieha samotná komunikácia medzi mestom a jeho obyvateľmi? Chodia im napríklad notifikácie?Obyvateľ dostáva iba kategórie správ, ktoré si po stiahnutí navolil a o ktoré má záujem. Ak niekoho zaujíma iba šport, kultúra a oficiálne mestské udalosti, bude dostávať iba takéto druhy notifikácií. Notifikácie sú veľmi personalizované, dokonca ich dnes už vieme zacieliť na konkrétnu oblasť. Ak sa na konkrétnej ulici realizuje odstávka elektrickej energie alebo výkopové práce, vieme veľmi efektívne odoslať upozornenia iba obyvateľom, ktorí na danej ulici žijú.  

 

Ako vás môžu jednotlivé samosprávy kontaktovať?Kontakt prebieha dvomi spôsobmi: Obec alebo mesto si dokáže cez elektronický formulár na našom webe onesimplicity.com vyplniť základné údaje, čím vieme identifikovať, či sa jedná o mesto a nie falošný profil. Následne mestu vytvoríme vlastnú kolonku v aplikácii. Od tohto momentu majú všetci obyvatelia k dispozícii informácie z mesta a mesto tak môže bez problémov so svojimi obyvateľmi začať  komunikovať. 

 

V Amerike sme spustili činnosť pred šiestimi mesiacmi, kde máme približne 30 samospráv.

 

Potenciálnych klientov zvykneme aktívne oslovovať aj my – máme na to zriadený tím ľudí, ktorý obvolá databázu a následne v prípade záujmu zo strany klientov dohadujú osobné stretnutia. V Amerike sme spustili činnosť pred šiestimi mesiacmi, kde máme približne 30 samospráv. Tieto samosprávy sa nám začali ohlasovať samy práve prostredníctvom nášho webového formuláru, ktorý funguje naozaj veľmi dobre. Veľa týchto miest chce byť súčasťou Simplicity a chcú nás používať ako primárny komunikačný kanál s obyvateľmi mesta. 

 

Predpokladám, že pracujete v tíme. Ako si medzi sebou delíte jednotlivé úlohy?Na začiatku sme boli šiesti – dvaja zakladatelia, dvaja obchodníci a dvaja vývojári. Viac-menej to fungovalo tak, že – to bolo pred pár rokmi – zvolali sme si poradu, kde sme všetci spolu sedeli a diskutovali o tom, čo ideme robiť. Dohodli sme sa, kto a ako bude predávať, kto zastreší právnu časť, kto marketing, kto vývoj atď. 

 

Dnes fungujeme úplne rozdielne. Máme oddelenia, ktoré vedú jednotliví manažéri. Tí sú zodpovední za prinášanie výsledkov na danom oddelení. Každý manažér si väčšinou dohodne stretnutie so svojím tímom a následne pracujú na čiastkových cieľoch, ktoré si určili. Momentálne sa nám podarilo otvoriť v SkyParku veľmi pekné kancelárie, čím sa snažíme podporiť a prilákať zaujímavé talenty. V takomto prostredí môžu pracovať, ale k dispozícii majú samozrejme aj množstvo benefitov: spoločné raňajky, workoutovú zónu či možnosť zdravého životného štýlu, nakoľko sme športovo založená firma. 

 

Simplicity sa venuje vývoju mobilných aplikácií pre mestá a obce v Spojených štátoch amerických a na Slovensku.
Simplicity sa venuje vývoju mobilných aplikácií pre mestá a obce v Spojených štátoch amerických a na Slovensku. Zdroj: archív Jakuba Janegu

 

Ako vôbec vznikla idea, na základe ktorej ste vyvinuli aplikáciu SmartCity?Celá idea vznikla v Dánsku, kde sme spoločne s chalanmi Andrejom Krúpom a Jurajom Gagom študovali (zakladateľmi sú Andrej a Juraj). Ako mladí študenti prichádzajúci do novej krajiny sme naše mesto samozrejme nepoznali a nevedeli sme sa v ňom orientovať. 

Pamätám si kľúčový moment, ktorý nás na túto cestu nasmeroval.

K tomuto obsahu máš prístup zadarmo

Vyber si jednu z možností a pokračuj v čítaní.

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: Zero2HeroNáhľadový obrázok: archív Jakuba Janegu
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy disrupter
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Zatvoriť