Šéf Tesca: Pandémia zbúrala predsudky o nakupovaní potravín online. Chceme v tomto segmente zásadne rásť (Rozhovor)
Aj keď sa to nezdá, cenové tlaky, ktoré teraz cítime, boli veľmi silné už v druhom polroku minulého roka. Len to, že sme ich dokázali čiastočne eliminovať a nepreniesť do koncových cien, je dôvod, prečo nie je inflácia ešte väčšia, hovorí Martin Kuruc.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
Šéf Tesca: Pandémia zbúrala predsudky o nakupovaní potravín online. Chceme v tomto segmente zásadne rásť (Rozhovor)
Aj keď sa to nezdá, cenové tlaky, ktoré teraz cítime, boli veľmi silné už v druhom polroku minulého roka. Len to, že sme ich dokázali čiastočne eliminovať a nepreniesť do koncových cien, je dôvod, prečo nie je inflácia ešte väčšia, hovorí Martin Kuruc.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
„Pracovať na tom, aby sme zákazníkovi doručili hodnotu za peniaze, je teraz nesmierne náročné. Rokovania s dodávateľmi sú oveľa častejšie a intenzívnejšie ako kedykoľvek predtým,“ hovorí generálny riaditeľ Tesca pre Slovensko Martin Kuruc.
Tesco bolo na slovenskom trhu dlho lídrom v maloobchode, až žezlo v roku 2021 prebral konkurenčný Lidl. Britský reťazec si však dlho nelízal rany a ohlásil po pandémii novú fázu rastu.
Rast však dnes nie je samozrejmosťou ani pre veľké biznisy. Musia sa vyrovnať s infláciou, s vysokými cenami energií a dosahmi vojny na Ukrajine. Akú stratégiu teda Tesco zvolí, aby vyšlo z ťažkých časov ako víťaz?
Na portáli Refresher ti otvárame dvere do zaujímavých slovenských firiem. Ak sa ti naša práca páči, môžeš ju podporiť tým, že sa pridáš do klubu Refresher+. Získaš aj prístup ku všetkým exkluzívnym článkom.
Tesco ohlásilo, že po pandémii vstupuje do fázy rastu. Je to možné aj za súčasných podmienok, keď na maloobchod tlačí inflácia a situáciu sťažuje aj rusko-ukrajinský konflikt?
Určite je to možné. V posledných dvoch rokoch sme sa naozaj začali zásadne zaoberať tým, ako na trhu znova začať rásť cez rozličné kanály a formáty. Príležitosti tu sú. Ukázala to pandémia a aj správanie zákazníkov po pandemickom období. Našou veľkou výhodou je, že máme naozaj veľa formátov, ktorými obsluhujeme zákazníkov. Na Slovensku máme 155 obchodov v 100 lokalitách.
Aký podiel na tržbách robí online predaj potravín?
Pandémia zbúrala predsudky o tom, že nakupovať potraviny cez internet sa neoplatí. Náš online biznis stále zásadne rastie. Nedovolím si však povedať, že by v blízkej budúcnosti nastala situácia, keď by Slováci nakupovali viac v online priestore ako v kamenných predajniach. Dnes tvorí okolo troch percent.
V rámci Slovenska vieme obslúžiť 3,4 milióna zákazníkov a 1,3 milióna domácností, čo je takmer polovica populácie. Stále pridávame nové lokality a zvyšujeme naše kapacity. Máme ambíciu dostať sa na 75-percentné pokrytie Slovenska.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Prečo Slováci neradi nakupujú potraviny online.
- Čo robí Tesco preto, aby zatraktívnilo online nakupovanie.
- Či udrží konkurencia v maloobchode ceny potravín v prijateľnej hladine aj napriek inflácii.
- Ako sa darí potravinovej sieti Žabka.
- Aké príležitosti prináša pre Tesco franšízový koncept.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.