hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Disrupter - Rozhovory

Šéf Tesca: Pandémia zbúrala predsudky o nakupovaní potravín online. Chceme v tomto segmente zásadne rásť (Rozhovor)

Aj keď sa to nezdá, cenové tlaky, ktoré teraz cítime, boli veľmi silné už v druhom polroku minulého roka. Len to, že sme ich dokázali čiastočne eliminovať a nepreniesť do koncových cien, je dôvod, prečo nie je inflácia ešte väčšia, hovorí Martin Kuruc.

Veronika Szűcs Rajničová
19. júl 2022, 9:30 Čas čítania: 7:21
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Šéf Tesca: Pandémia zbúrala predsudky o nakupovaní potravín online. Chceme v tomto segmente zásadne rásť (Rozhovor)
Zdroj: Refresher/Ľubo Baran
Disrupter - Rozhovory
0
Veronika Szűcs Rajničová
19. júl 2022, 9:30
Čas čítania: 7:21

Šéf Tesca: Pandémia zbúrala predsudky o nakupovaní potravín online. Chceme v tomto segmente zásadne rásť (Rozhovor)

Aj keď sa to nezdá, cenové tlaky, ktoré teraz cítime, boli veľmi silné už v druhom polroku minulého roka. Len to, že sme ich dokázali čiastočne eliminovať a nepreniesť do koncových cien, je dôvod, prečo nie je inflácia ešte väčšia, hovorí Martin Kuruc.

Veronika Szűcs Rajničová
19. júl 2022, 9:30
Čas čítania: 7:21
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Šéf Tesca: Pandémia zbúrala predsudky o nakupovaní potravín online. Chceme v tomto segmente zásadne rásť (Rozhovor)
Zdroj: Refresher/Ľubo Baran
Odoberať newsletter REFRESHERu
10 najlepších člankov Refresheru, raz za týždeň. Ak ťa emaily prestanú baviť, tak ich kedykoľvek zrušíš. Zadaním emailu súhlasíš s podmienkami portálu.
Sleduj Disrupter, nech ti nič neujde z podnikateľského sveta:
disruptersk na Instagrame
Disrupter SK na LinkedIn

„Pracovať na tom, aby sme zákazníkovi doručili hodnotu za peniaze, je teraz nesmierne náročné. Rokovania s dodávateľmi sú oveľa častejšie a intenzívnejšie ako kedykoľvek predtým,“ hovorí generálny riaditeľ Tesca pre Slovensko Martin Kuruc. 

 

Tesco bolo na slovenskom trhu dlho lídrom v maloobchode, až žezlo v roku 2021 prebral konkurenčný Lidl. Britský reťazec si však dlho nelízal rany a ohlásil po pandémii novú fázu rastu.

 

Rast však dnes nie je samozrejmosťou ani pre veľké biznisy. Musia sa vyrovnať s infláciou, s vysokými cenami energií a dosahmi vojny na Ukrajine. Akú stratégiu teda Tesco zvolí, aby vyšlo z ťažkých časov ako víťaz? 

 

Na portáli Refresher ti otvárame dvere do zaujímavých slovenských firiem. Ak sa ti naša práca páči, môžeš ju podporiť tým, že sa pridáš do klubu Refresher+. Získaš aj prístup ku všetkým exkluzívnym článkom.

 

Tesco ohlásilo, že po pandémii vstupuje do fázy rastu. Je to možné aj za súčasných podmienok, keď na maloobchod tlačí inflácia a situáciu sťažuje aj rusko-ukrajinský konflikt? 

Určite je to možné. V posledných dvoch rokoch sme sa naozaj začali zásadne zaoberať tým, ako na trhu znova začať rásť cez rozličné kanály a formáty. Príležitosti tu sú. Ukázala to pandémia a aj správanie zákazníkov po pandemickom období. Našou veľkou výhodou je, že máme naozaj veľa formátov, ktorými obsluhujeme zákazníkov. Na Slovensku máme 155 obchodov v 100 lokalitách. 


Aký podiel na tržbách robí online predaj potravín? 

Pandémia zbúrala predsudky o tom, že nakupovať potraviny cez internet sa neoplatí. Náš online biznis stále zásadne rastie. Nedovolím si však povedať, že by v blízkej budúcnosti nastala situácia, keď by Slováci nakupovali viac v online priestore ako v kamenných predajniach. Dnes tvorí okolo troch percent. 


V rámci Slovenska vieme obslúžiť 3,4 milióna zákazníkov a 1,3 milióna domácností, čo je takmer polovica populácie. Stále pridávame nové lokality a zvyšujeme naše kapacity. Máme ambíciu dostať sa na 75-percentné pokrytie Slovenska. 

Vyskúšaj predplatné
za 0,33
a čítaj všetko bez obmedzení
PRIDAJ SA K PREDPLATITEĽOMUŽ MÁM PREDPLATNÉ: PRIHLÁSIŤ SA
alebo Odomkni článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 118036 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Prečo Slováci neradi nakupujú potraviny online.
  • Čo robí Tesco preto, aby zatraktívnilo online nakupovanie.
  • Či udrží konkurencia v maloobchode ceny potravín v prijateľnej hladine aj napriek inflácii.
  • Ako sa darí potravinovej sieti Žabka.
  • Aké príležitosti prináša pre Tesco franšízový koncept.

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Náhľadový obrázok: Refresher/Ľubo Baran
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy disrupter
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Zatvoriť