hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech

Po Egových storkách nám raketovo narástol počet fanúšikov. Sharvan chce predávať 10 000 skladacích rastúcich bicyklov ročne

V prešovskej fabrike si firma vyrába až 70 % všetkých komponentov.

Eduard Starkbauer
8. august 2022, 9:30 Čas čítania: 5:57
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Po Egových storkách nám raketovo narástol počet fanúšikov. Sharvan chce predávať 10 000 skladacích rastúcich bicyklov ročne
Zdroj: Refresher/Eduard Starbauer
Tech
0
Eduard Starkbauer
8. august 2022, 9:30
Čas čítania: 5:57

Po Egových storkách nám raketovo narástol počet fanúšikov. Sharvan chce predávať 10 000 skladacích rastúcich bicyklov ročne

V prešovskej fabrike si firma vyrába až 70 % všetkých komponentov.

Eduard Starkbauer
8. august 2022, 9:30
Čas čítania: 5:57
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Po Egových storkách nám raketovo narástol počet fanúšikov. Sharvan chce predávať 10 000 skladacích rastúcich bicyklov ročne
Zdroj: Refresher/Eduard Starbauer
Odoberať newsletter REFRESHERu
10 najlepších člankov Refresheru, raz za týždeň. Ak ťa emaily prestanú baviť, tak ich kedykoľvek zrušíš. Zadaním emailu súhlasíš s podmienkami portálu.
Sleduj Disrupter, nech ti nič neujde z podnikateľského sveta:
disruptersk na Instagrame
Disrupter SK na LinkedIn

V prešovskej priemyselnej zóne vzniká špecifický typ bicykla: jeho rám rastie a vďaka krytom aj mení farby. Cieľom výrobcu značky Sharvan nie je nič menšie ako revolúcia v mestskej cyklistike.

 

CEO Sharvana Dušan Manduľák sleduje každé ráno celosvetový počet predaných bicyklov a jeho ambície sú vysoké. „Na svete sa ročne predá 150 000 000 bicyklov. Prečo by sme nemohli predať 10 000 Sharvanov ročne? Technické kapacity na to máme.“

 

Sharvan
70 percent komponentov bicykla si vyrábajú priamo vo firme. Zdroj: Refresher/Eduard Starkbauer

 

Len v máji ukončili v Prešove vývojovú fázu, ktorú začali v roku 2017. Za prvý mesiac sériovej výroby predali 50 kusov a komponenty majú na ďalších tisíc. Všetko však mohlo byť inak. „Keď som chlapom v práci povedal, že som mal sen o skladacom bicykli, niektorí sa prežehnali, iní pozreli do neba a iní radšej do zeme. Mysleli si, že ide o panské huncútstvo.“

 

V Refresheri ti s nadšením prinášame príbehy inovatívnych slovenských firiem. Ak rád čítaš o výnimočných projektoch „made in Slovakia“, predplať si službu Refresher Plus.

Sedem statočných

Ako to už v svete inovácií býva, na počiatku bola obyčajná ľudská potreba. Inžinier Dušan Manduľák chcel vytvoriť pre syna bicykel, ktorý by s ním rástol a zároveň by sa dal zložiť do kufra auta. Nič také nenašiel nielen na Slovensku, ale ani vo svete. „Deti môžu narásť až o jedenásť centimetrov ročne. Na každom bicykli môžete nastaviť výšku sedadla a kormidla, ale dĺžku rámu už nie. Nerozumel som, prečo takýto produkt nikto neponúka.“

Stretávame sa s ním v showroome v Ľuboticiach. Showroomu kraľuje trojica bicyklov i soška za tretie miesto v súťaži inovatívny čin roka ministerstva hospodárstva. 

 

Sharvan
Sharvan na košickej ulici. Zdroj: Facebook/Sharvan Bike

 

Vývoj Sharvana mal na svedomí tím „siedmich statočných“, v ktorom interných šéfov konštrukcie a technológií doplnili pracovníci nástrojárne a majiteľ košického obchodu Cyklošpeciality.

 

Tím, ktorý si na spoluprácu prizval aj členov Strojníckej fakulty a Fakulty výrobných technológií Technickej univerzity v Košiciach, sa stretával od apríla 2017 po pracovnom čase a onedlho mal hotový polystyrénový model. Prvý pojazdný prototyp vznikol už o osem mesiacov. 

 

Sharvan
Prvý nepojazdný prototyp z polystyrénu. Zdroj: Refresher/Eduard Starkbauer

 

Slovo šarvan na východe označuje malého nezbedného chlapca, ktorý šantí s vetrom vo vlasoch. V angličtine je to zas slovná hračka share one – čiže zdieľaj jeden. Názov Sharvan nahradil na podnet reklamnej agentúry pracovné označenia M1, Square alebo Adaptix.

Výroba pod jednou strechou

Vyskúšaj predplatné
za 0,33
a čítaj všetko bez obmedzení
PRIDAJ SA K PREDPLATITEĽOMUŽ MÁM PREDPLATNÉ: PRIHLÁSIŤ SA
alebo Odomkni článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 118230 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Aký pocit z jazdy na skladačkách sme mali.
  • Ako sa vyrábajú komponenty Sharvana.
  • Kto je cieľová skupina.
  • Koľko peňazí dostal projekt Sharvan od štátu.
  • Koľko trvá výroba rámu v porovnaní s konvenčnými bicyklami.

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Náhľadový obrázok: Refresher/Eduard Starkbauer
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy tech
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.