hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Disrupter - Rozhovory

Pečú poctivé donuty a prerazili vo svete. La Donuteria je najúspešnejšia slovenská franšíza, pobočky má v 16 štátoch (Rozhovor)

La Donuteria je najúspešnejšou slovenskou franšízou. Aktuálne je najrýchlejšie rastúcou donutovou spoločnosťou na svete.

Martina Havranová
4. august 2022, 12:30 Čas čítania: 6:39
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Pečú poctivé donuty a prerazili vo svete. La Donuteria je najúspešnejšia slovenská franšíza, pobočky má v 16 štátoch (Rozhovor)
Zdroj: Refresher/Ľubo Baran
Disrupter - Rozhovory
0
Martina Havranová
4. august 2022, 12:30
Čas čítania: 6:39

Pečú poctivé donuty a prerazili vo svete. La Donuteria je najúspešnejšia slovenská franšíza, pobočky má v 16 štátoch (Rozhovor)

La Donuteria je najúspešnejšou slovenskou franšízou. Aktuálne je najrýchlejšie rastúcou donutovou spoločnosťou na svete.

Martina Havranová
4. august 2022, 12:30
Čas čítania: 6:39
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Pečú poctivé donuty a prerazili vo svete. La Donuteria je najúspešnejšia slovenská franšíza, pobočky má v 16 štátoch (Rozhovor)
Zdroj: Refresher/Ľubo Baran
Odoberať newsletter REFRESHERu
10 najlepších člankov Refresheru, raz za týždeň. Ak ťa emaily prestanú baviť, tak ich kedykoľvek zrušíš. Zadaním emailu súhlasíš s podmienkami portálu.
Sleduj Disrupter, nech ti nič neujde z podnikateľského sveta:
disruptersk na Instagrame
Disrupter SK na LinkedIn

Nie je to tak dávno, keď obrázky donutov v štýlových krabičkách z bratislavskej pekárne La Donuteria na Šafárikovom námestí zaplavili Instagram. Jej zakladateľ Peter Straňák sa pôvodne venoval bankovníctvu a prvú slovenskú donuteriu založil, ako sám hovorí, ako svoj hobby projekt.

 

Celkové tržby celej siete La Donuteria boli za rok 2021 na úrovni 4,3 milióna eur, má dvadsať pobočiek na Slovensku a ďalších štyridsať v šestnástich rôznych krajinách sveta. Kúpa jej franšízovej pobočky sa vďaka rýchlej finančnej návratnosti stala zaujímavou podnikateľskou príležitosťou a značku tak čaká vstup na niekoľko ďalších svetových trhov. 

 

Na biznisovej podstránke Refresheru Disrupter pravidelne prinášame rozhovory s ľuďmi, ktorým sa darí budovať úspešný biznis a prinášajú na trh originálne produkty. Ak sa chceš dostať k neobmedzenému obsahu, staň sa členom klubu REFRESHER+.

 

Pred založením La Donuterie ste pracovali ako investičný bankár. Bolo jej založenie zámer, ako zúročiť svoje ekonomické skúsenosti na trhu podnikania?

Bola to taká zhoda náhod, ako to už v živote býva. Pracoval som pre jednu globálnu svetovú banku a v rámci práce pre ňu som žil v Londýne aj New Yorku. 

Práve v New Yorku som často cestou do kancelárie videl dlhý rad ľudí, ktorí aj v daždi stáli na chodníku a aj pol hodiny čakali pred jedným stánkom. Hovoril som si, že ja by som tam teda v daždi nestál, no zvedavosť mi nedala a o pár dní som si rad vystál a zistil som, že ide o obchod s donutmi. Boli to donuty, aké dnes robíme aj my. Poctivé, ručne robené a každé ráno čerstvo upečené. Proste poctivá pekáreň. 

 

Prvá pobočka La Donuterie na Šafárikovom námestí.
Prvá pobočka La Donuterie na Šafárikovom námestí. Zdroj: Refresher/Ľubo Baran


Žiadne mrazené polotovary, aké sa predávajú v supermarketoch. Tieto donuty krásne voňali a fantasticky chutili. Vtedy vznikol nápad založiť La Donuteriu. Ako bankár som si urobil prieskum a zistil som, že donuty sú celosvetovo najpredávanejší druh dezertu a sú populárne úplne všade. V tom čase, zhruba pred šiestimi až siedmimi rokmi, nebola v Prahe, Bratislave a ani vo Viedni žiadna donuteria. 

 

Budovali ste La Donuteriu od začiatku ako niečo, z čoho bude úspešný franchising alebo sa to do dnešných rozmerov vyvinulo prirodzene?

Všetko sa začalo ako hobby projekt. Bol to taký protipól k svetu bankovníctva, ktorý je o oblekoch, kravatách a tabuľkách v Exceli. (smiech) Donuty mali zrazu chute a vône. Ambíciu rásť sme mali od začiatku, no netušili sme, že sa nám podarí preklopiť podnikanie do medzinárodného franchisingu. Neboli sme na to v začiatkoch ani pripravení. Navyše podnikanie ako také sa rozbehlo až po zhruba troch rokoch.

Vyskúšaj predplatné
za 0,33
a čítaj všetko bez obmedzení
PRIDAJ SA K PREDPLATITEĽOMUŽ MÁM PREDPLATNÉ: PRIHLÁSIŤ SA
alebo Odomkni článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 118850 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Aká rýchla je návratnosť franšízovej pobočky La Donuterie.
  • Koľko pobočiek mala sieť La Donuteria na začiatku pandémie.
  • Koľko stojí založenie pobočky La Donuterie v porovnaní s pobočkou McDonald’s.
  • V ktorej krajine má La Donuteria svoje najúspešnejšiu pobočku.

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Náhľadový obrázok: Refresher/Ľubo Baran
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy disrupter
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Zatvoriť