Podľa aktuálnych pravidiel pri registrácii staršieho automobilu vodič zaplatí menej ako pri registrácii novšieho modelu.
Pri registrácii áut na Slovensku sa aktuálne uplatňuje princíp – čím staršie, tým lacnejšie. Ako jedna z mála krajín v rámci Európskej únie pri určovaní výšky registračného poplatku teda nezohľadňujeme jeho environmentálny vplyv na prostredie, ale najhlavnejším kritériom je práve vek vozidla. Ministerstvo financií má ambíciu na zrealizovanie zmeny a chce zvýhodniť práve majiteľov ekologicky menej škodlivých vozidiel, informuje o tom portál hnonline.sk.

Aktuálne platné pravidlá, keď pri registrácii staršieho automobilu vodič zaplatí aj o stovky menej ako pri registrácii novšieho modelu, motivujú k dovozu starších áut zo zahraničia. Slovenský vozový park má zhruba 3,4 milióna vozidiel, neustále starne a zo zahraničia sa k nám importujú autá, ktoré legislatívy západných krajín už doslova vytláčajú zo svojho trhu.
Podľa portálu hnonline.sk už v polovici mája mala zasadnúť pracovná skupina, ktorá má na starosti nastavenie pravidiel v súlade s Európskou zelenou dohodou (Green deal). Z návrhu ministerstva financií má vyplývať, že pri úprave registračných poplatkov sa má prihliadať najmä na zvýhodnenie environmentálne menej škodlivých vozidiel. Rezort financií však ďalej informuje, že hovoriť o časovom horizonte a o technických podrobnostiach je predčasné, pokiaľ návrh nie je zverejnený oficiálne.