hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Podnikanie - Korporácie

Markíza začína prichádzať na to, čo chce robiť s Voyo. Budúci rok na ňom uvidíme viac domácej tvorby

V kontexte medzinárodnej konkurencie platforiem ako HBO, Netflix či Disney+, s násobne vyššími produkčnými rozpočtmi, si musí Voyo ako lokálny hráč nájsť svoje vlastné miesto.

Veronika Szűcs Rajničová
5. 9. 2022 16:30 Čas čítania: 2:54
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Podnikanie - Korporácie
0
Veronika Szűcs Rajničová
5. 9. 2022 16:30
Čas čítania: 2:54

Markíza začína prichádzať na to, čo chce robiť s Voyo. Budúci rok na ňom uvidíme viac domácej tvorby

V kontexte medzinárodnej konkurencie platforiem ako HBO, Netflix či Disney+, s násobne vyššími produkčnými rozpočtmi, si musí Voyo ako lokálny hráč nájsť svoje vlastné miesto.

Veronika Szűcs Rajničová
5. september 2022, 16:30
Čas čítania: 2:54
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Sleduj Disrupter, nech ti nič neujde z podnikateľského sveta:
disruptersk na Instagrame
Disrupter SK na LinkedIn

Od spustenia streamovacej platformy Voyo, ktorá rovnako ako televízia Markíza spadá pod mediálnu skupinu CME, prešla už viac než dekáda. Až teraz sa však podľa generálneho riaditeľa skupiny Markíza Matthiasa Setteleho začína črtať komplexná vízia tohto produktu. Bude sa snažiť posilniť svoju lokálnosť a uspokojiť široké publikum. 

 

Služba Voyo je postavená na vlastnej knižnici filmov, seriálov, reality šou, programov pre deti, priamych prenosov a záznamov športových podujatí. Ponúka takzvané Voyo Originály, teda programy vlastnej tvorby produkované výlučne pre túto platformu. Ďalej tu diváci nájdu program z vysielania staníc skupiny Markíza bez reklám a majú možnosť sledovať obľúbené seriály a relácie v týždňovom predstihu. 

 

„Obsah, ktorý streamujeme, je odlišný od televízneho, je viac exkluzívny a pokročilý. Môžete experimentovať, keď nepotrebujete vyhovieť viac ako 20 percentám divákov naraz,“ uviedol Settele počas augustového okrúhleho stola pre médiá. 

 

V kontexte medzinárodnej konkurencie platforiem ako HBO, Netflix či Disney+, s násobne vyššími produkčnými rozpočtmi, si musí Voyo ako lokálny hráč nájsť vlastné miesto. 

 

Generálny riaditeľ skupiny Markíza  Matthias Settele.
Generálny riaditeľ skupiny Markíza Matthias Settele. Zdroj: Markíza

 

Darí sa aj originálom

S originálnou produkciou začalo Voyo v roku 2021 kriminálnou sériou Prípad Roubal, inšpirovanou skutočnými udalosťami. Dnes okrem toho ponúka komediálny seriál Národná hádzaná, dramatickú sériu Guru a Dievča menom Jitřní záře, či minisériu Iveta, ktorá opisuje skutočný životný príbeh zosnulej Ivety Bartošovej. Práve tá sa podľa Setteleho dočká po úspešnom štarte aj druhej série. 

 

Ťahákom sú aj špeciálne online formáty k obľúbeným reality šou, ako napríklad Život po Farme a Love Island After. 

 

„Záber je široký, Voyo je rodinnou platformou. Slovensko nie je taký veľký trh, aby sme si mohli dovoliť užšie zacielenie. Musíme si nájsť svoje miesto medzi streamovacími platformami. Stále sme vo fáze budovania, ale už vidíme, kam by sme mohli smerovať. Stále experimentujeme,“ vyhlásil Settele. 

 

Anketa:Zobraziť výsledky >Skryť výsledky >
Máš predplatené Voyo? 
Áno. Uvažujem nad tým. Nie.Hlasovať
Áno. 40%
Uvažujem nad tým. 2%
Nie.58%

 

Keď sa pozrieme na demografické zloženie predplatiteľov, môžeme vidieť, že sa len v malom odlišuje od ostatných populárnych platforiem. Najsilnejšou skupinou sú mladí ľudia s vyšším príjmom, najslabšou dôchodcovia. 

 

Predplatitelia si podľa Setteleho obľúbili high-class minisériu Iveta, ktorá bola finančne nákladná, ale rovnako aj komediálny špeciál Simona: Donaha!, ktorý ich „nestál veľa“.

 

V súčasnosti sa pripravuje dokumentárna séria o futbalovom klube Spartak Trnava, ktorý by mal byť na platforme k dispozícii začiatkom roka 2023. „Dúfame, že nám pomôže preklenúť obdobie, keď nebudeme vysielať futbalové zápasy, ale nikto z nás nevie, ako to dopadne,“ priznáva riaditeľ televízie. 

 

 

Čo nefunguje v televízii, môže zabrať online 

Manažment si takisto začína všímať, že na streamovacej platforme fungujú aj formáty, ktoré sa v televízii nestretli u divákov s dostatočným záujmom. Ide najmä o šou, ktoré cielia na mileniálov a generáciu Z. 

 

Love Island je formát, ktorý cieli prevažne na mladých ľudí pod 30 rokov. V televízii nebola sledovanosť žiadna sláva, ale na sociálnych sieťach a Voyo fungoval ‚extrémne dobre‘. Podobný prípad bol napríklad aj Survivor, ktorý mal v televízii nízke čísla, ale v rámci online je obľúbený. Na programy sa teraz musíme pozerať oveľa komplexnejšie, nielen cez metriku pre televíziu,“ priznáva Settele. 

 

 

Anketa:Zobraziť výsledky >Skryť výsledky >
Čo z obsahu Voyo je pre teba najpríťažlivejšie? 
Televízny obsah bez reklám. Televízny archív. Špeciály k reality šou. Voyo originálna produkcia. Filmy a seriály. Športové podujatia.Iné.Hlasovať
Televízny obsah bez reklám. 36%
Televízny archív. 8%
Špeciály k reality šou. 0%
Voyo originálna produkcia. 12%
Filmy a seriály. 20%
Športové podujatia.12%
Iné.12%

 

Predpokladá, že Voyo sa ešte bude meniť podľa vývoja konkurencie. Budúci rok bude mať Voyo podľa neho oveľa viac originálnej produkcie ako tento rok. 

Pripravujú sa novinky v rozličných žánroch. Voyo si ešte stále nie je isté tým, aký obsah jeho diváci hľadajú, a preto sú otvorení aj viacerým žánrovým experimentom.

 

Od januára by sme mali vidieť online viac slovenského obsahu a silnejšiu produkčnú spoluprácu s Českou republikou. „Keď sme začínali, nebol veľký priestor na kooperáciu medzi dvoma krajinami. Teraz by sme to radi zmenili,“ dodal generálny riaditeľ.  

 

Love Island sa na Voyo uchytil oveľa lepšie ako v televízii.
Love Island sa na Voyo uchytil oveľa lepšie ako v televízii. Zdroj: Nine Network/9Go!

 

Reklama sa zatiaľ nechystá 

Zahraničné streamovacie platformy začali tento rok skúšať pridať do obsahu aj reklamu a zvýšiť si tým svoje príjmy. Podľa Setteleho zatiaľ Voyo podobné plány nemá. 

 

„Situácia na Slovensku je iná ako v Spojených štátoch. Keď u nás zaplatíte 10 až 30 eur za káblovú televíziu, dobre si premyslíte, koľko ďalších predplatných si k tomu budete mesačne platiť. Slovenské rodiny si nemôžu dovoliť platiť päť streamovacích platforiem. Preto musíme byť opatrní,“ vysvetlil. Presný počet predplatiteľov neuviedol, no pohybujú sa v šesťciferných číslach. 

 

Aj keď klasická lineárna televízia ostáva pre Markízu prioritou, Voyo pravdepodobne bude mať čoraz viac priestoru. Súvisia s tým aj viac ako tri tucty nových pracovníkov v rámci posledného pol roka, ktorí nerobia tradičnú televíznu prácu. Markíza podľa Setteleho obohatila svoje rady o manažéra vzťahov so zákazníkmi, dátových analytikov, marketérov pre sociálne siete aj mediálnych plánovačov. 

 

„Naše digitálne portfólio mení celú Markízu. Zachovávame hodnoty, no zvykáme si na stratégiu, že sme producenti obsahu, ktorí ho distribuujú rôznymi kanálmi,“ dodáva.

Upozorniť na chybu - ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Náhľadový obrázok: Markíza
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy Podnikanie
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac