hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Rozhovory

Bývalý šéf Slovenskej pošty: Žltých lístkov chceme čo najmenej. Žiaľ, aj mladí vedia o našich elektronických službách veľmi málo

Pred vojnou sme mali v stratégii, že nakúpime 500 elektrických áut. Potom sme to znížili na 200. Teraz si nie som istý, či nejaké nové elektrické autá budú, priznáva Martin Ľupták. Poštu čakajú ťažké časy.

Veronika Szűcs Rajničová
28. 9. 2022 14:30 Čas čítania: 8:10
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Bývalý šéf Slovenskej pošty: Žltých lístkov chceme čo najmenej. Žiaľ, aj mladí vedia o našich elektronických službách veľmi málo
Zdroj: Refresher/Ľubo Baran
Rozhovory
5
Veronika Szűcs Rajničová
28. 9. 2022 14:30
Čas čítania: 8:10

Bývalý šéf Slovenskej pošty: Žltých lístkov chceme čo najmenej. Žiaľ, aj mladí vedia o našich elektronických službách veľmi málo

Pred vojnou sme mali v stratégii, že nakúpime 500 elektrických áut. Potom sme to znížili na 200. Teraz si nie som istý, či nejaké nové elektrické autá budú, priznáva Martin Ľupták. Poštu čakajú ťažké časy.

Veronika Szűcs Rajničová
28. september 2022, 14:30
Čas čítania: 8:10
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Bývalý šéf Slovenskej pošty: Žltých lístkov chceme čo najmenej. Žiaľ, aj mladí vedia o našich elektronických službách veľmi málo
Zdroj: Refresher/Ľubo Baran
Sleduj Disrupter, nech ti nič neujde z podnikateľského sveta:
disruptersk na Instagrame
Disrupter SK na LinkedIn

Sedíme v administratívnych priestoroch Slovenskej pošty v historickej budove na bratislavskom Námestí SNP a bývalý generálny riaditeľ Martin Ľupták nám hovorí o tom, ako ho mrzí, že má pošta taký zlý imidž.

 

Vo funkcii bol bezmála dva roky, no ako vysvetľuje, zmeny v takejto veľkej firme, kde je navyše hlavným akcionárom štát, sú behom na dlhé trate. Refresher s ním hovoril o tom, čo sa mu podarilo zlepšiť, ako je to so zatváraním pobočiek aj o súčasnej finančnej situácii. 

 

Pozn.: V čase, keď sme robili s Martinom Ľuptákom rozhovor, bol ešte generálnym riaditeľom Slovenskej pošty. Oznámenie o tom, že končí vo funkcii, prišlo 27.septembra od hnutia Sme rodina, podľa ktorého došlo „k zmene politickej reality“.

 

Na ekonomickej podstránke Refresheru Disrupter ťa pozývame nahliadnuť do podnikania zaujímavých slovenských firiem. Ak sa ti naša práca páči, môžeš ju podporiť tým, že sa pridáš do klubu Refresher+. Získaš aj prístup ku všetkým prémiovým článkom.

 

Ako sa vám podarilo zlepšiť elektronické služby?

Minulý rok sme rozšírili takzvanú online priehradku. Platformu nájdu návštevníci nášho webu v pravom hornom rohu pod názvom Moja ePošta. Veľmi jednoducho a rýchlo si tam môžete zriadiť účet. Druhou platformou je mobilná aplikácia pre Android a iPhone. Obe ešte vylepšujeme. Postupne pribúdajú nové funkcie. Máte tam informácie o poštách, balíkoboxoch, môžete tam sledovať svoje zásielky, preposlať si ich do balíkoboxov. 

Dokonca už môžete odoslať zásielku bez vypisovania podacieho lístka na pobočke. Všetko vyplníte online, zaplatíte a na poštu už prídete len vhodiť list alebo odovzdať balík. Keď už potrebujete prísť fyzicky, v aplikácii si môžete pozrieť otváracie hodiny, koľko ľudí čaká aktuálne na pobočke v rade. 

 

Teraz pripravujeme platbu kartou a platobnú bránu pre aplikáciu. Vlani sme zaviedli napríklad online výpis z katastrálnej mapy alebo z registra trestov, respektíve obchodného registra. 

 

Zásielky si dokážete online aj presmerovať, splnomocniť blízkeho na prevzatie alebo si predĺžiť uloženie. Keď si aktivujete notifikácie zásielok, pošta vám dopredu pošle e-mail, respektíve SMS správu, že je na ceste k vám zásielka. 

 

Znamená to, že ľudia budú vedieť o tom, že im má niečo prísť, a už ich nebudú v schránke čakať žlté lístky? 

V zásade áno. Slovenská pošta vám žltý lístok vhodí len vtedy, keď sa zásielka nevojde do poštovej schránky alebo je zásielka do vlastných rúk a nedokázala vás zastihnúť. 

 

Legenda, že ich poštári vhadzujú, keď sa im nechce zásielku riešiť, sa teda nezakladá na pravde? 

Vyskúšaj predplatné
za 2,99
a čítaj všetko bez obmedzení
PRIDAJ SA K PREDPLATITEĽOM UŽ MÁM PREDPLATNÉ: PRIHLÁSIŤ SA
alebo Odomkni článok cez SMS
Dočítaj článok do konca za SMS v hodnote 3,50€. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 121840 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj bez obmedzení celý mesiac. Stačí poslať SMS (za 5€). Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Aká je v súčasnosti doručiteľnosť zásielok.
  • Či bude raz možné vybaviť všetky poštové služby bez návštevy pobočky.
  • Aký dlhý je v súčasnosti čakací čas na pobočkách.
  • Kde končia listy, ktoré sa nikdy nedoručia.
  • Čo vníma súčasný riaditeľ ako najväčšiu chybu v hospodárení Slovenskej pošty.
  • Či to vidí tak, že by mohla byť pošta v najbližších rokoch zisková.

Upozorniť na chybu - ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Náhľadový obrázok: Refresher/Ľubo Baran
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy Rozhovory
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac