hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Máme pre teba nový spravodajský portál!prezrieť
Rozhovory

Šéf slovenského Woltu: Doručovať chceme všetko, čo sa zmestí kuriérovi do kufra auta. Donášky potravín sú na vzostupe (Rozhovor)

Segment rýchlej donášky rastie od začiatku pandémie a očakáva sa, že do roku 2030 by takmer tretina všetkých nákupov v niektorých krajinách mala byť doručená kuriérmi za zhruba polhodinu.

Martina Havranová
30. 9. 2022 12:30 Čas čítania: 5:54
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Šéf slovenského Woltu: Doručovať chceme všetko, čo sa zmestí kuriérovi do kufra auta. Donášky potravín sú na vzostupe (Rozhovor)
Zdroj: Wolt
Rozhovory
0
Martina Havranová
30. 9. 2022 12:30
Čas čítania: 5:54

Šéf slovenského Woltu: Doručovať chceme všetko, čo sa zmestí kuriérovi do kufra auta. Donášky potravín sú na vzostupe (Rozhovor)

Segment rýchlej donášky rastie od začiatku pandémie a očakáva sa, že do roku 2030 by takmer tretina všetkých nákupov v niektorých krajinách mala byť doručená kuriérmi za zhruba polhodinu.

Martina Havranová
30. september 2022, 12:30
Čas čítania: 5:54
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Šéf slovenského Woltu: Doručovať chceme všetko, čo sa zmestí kuriérovi do kufra auta. Donášky potravín sú na vzostupe (Rozhovor)
Zdroj: Wolt
Odoberať newsletter REFRESHERu
10 najlepších člankov Refresheru, raz za týždeň. Ak ťa emaily prestanú baviť, tak ich kedykoľvek zrušíš. Zadaním emailu súhlasíš s podmienkami portálu.
Sleduj Disrupter, nech ti nič neujde z podnikateľského sveta:
disruptersk na Instagrame
Disrupter SK na LinkedIn

Segment q-commerce, čiže okamžitej donášky tovaru, začal raketovo rásť počas pandémie a tempo rastu si zachoval aj po jej skončení. Spoločnosť Wolt sa podľa slov generálneho riaditeľa slovenskej pobočky Tomáša Beniaka snaží rozširovať svoje portfólio o takmer všetky druhy tovaru, ktoré sa zmestia do kufra osobného auta. 


Vybudovali koncept tzv. virtuálneho obchodného domu. Znamená to, že zákazník môže mať doma do 30 minút v podstate čokoľvek od jedla cez drogériu až po nabíjačku na iPhone. „Snažíme sa o to, aby hodnota košíka nákupu v kamennom obchode bola rovnaká s tým, čo človek nakúpi u nás, alebo aby sa odlišovala maximálne o 5 percent oboma smermi,“ hovorí v rozhovore Beniak.

 

Na portáli Disrupter môžeš nahliadnuť do sveta biznisu a spoznať zaujímavé podnikateľské príbehy slovenských firiem. Ak sa ti naša práca páči, môžeš ju podporiť tým, že sa pridáš do klubu Refresher+, a dostaneš sa k neobmedzenému obsahu.


Ako sa vyvíja segment q-commerce na Slovensku v porovnaní so svetom?

Počas pandémie rástol o desiatky percent a do roku 2030 sa predpokladá ďalšie zvýšenie, najmä pri nákupe potravín. V niektorých krajinách sa očakáva, že by mohol dosiahnuť až 30 percent z celkových nákupov. Globálne ide teda o rastúci trend.

Na Slovensku je to podobný príbeh, ale nie rovnaký. Asi tu nebudeme vidieť až taký veľký nárast ako v globálnom meradle, ale s určitosťou predpokladáme isté zvýšenie.

 

Generálny riaditeľ slovenskej pobočky Wolt Tomáš Beniak.
Generálny riaditeľ slovenskej pobočky Wolt Tomáš Beniak. Zdroj: Refresher/Dorota Jedináková

 

Donáška potravín je na Slovensku výrazne na vzostupe, čo sme zaznamenali nielen my, ale aj konkurenčné firmy. Donáškové služby už dávno nie sú len o vození jedla. Vidíme to nielen na počte objednávok, ale aj na stále väčšom záujme o spolupráce s reťazcami ako Billa alebo Tesco či Coop Jednota. 


Ako sa tento segment vyvíja v iných krajinách? 

Slovensko je v porovnaní s inými krajinami naozaj na začiatku tohto snaženia. Už susedná Česká republika je výrazne vpred, ale dôvodom je asi celkové nastavenie trhu. Česi majú najviac e-shopov na jedného obyvateľa v celej Európe, a tak logicky aj o tento segment je väčší záujem.

 

V iných krajinách, ako napríklad v Nemecku alebo severských krajinách, vzniká množstvo startupov zameraných na tento typ služby. Ale ako hovorím, na Slovensku sme ešte v začiatkoch. Indikácie však hovoria o tom, že zákazníci majú záujem o naše služby a bude sa postupne zvyšovať.


Nastane v dohľadnom čase prelom, keď si viac ľudí bude objednávať potraviny domov, ako bude nakupovať v kamenných predajniach?

Vyskúšaj predplatné
za 0,33
a čítaj všetko bez obmedzení
PRIDAJ SA K PREDPLATITEĽOMUŽ MÁM PREDPLATNÉ: PRIHLÁSIŤ SA
alebo Odomkni článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 121915 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Či prestanú ľudia časom chodiť nakupovať do kamenných obchodov.
  • Či je donáška potravín zo služieb ako Wolt ekologická.
  • Aký má Wolt vzťah s majiteľmi gastroprevádzok.
  • Aké percento z hodnoty objednávky si Wolt necháva.
  • Koľko zarobí kuriér na jednej objednávke.

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Náhľadový obrázok: Refresher/Dorota Jedináková
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy rozhovory
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.