hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Máme pre teba nový spravodajský portál!prezrieť
Podnikanie - Startupy

Na svete sú elektronické kontaktné šošovky ako z Black Mirroru. Ako prvý ich vyskúšal CEO firmy Mojo Vision, ktorá ich vytvorila

Ľudia by vďaka šošovkám mohli získať superschopnosti, napríklad vidieť v tme alebo do veľkej diaľky.

Veronika Szűcs Rajničová
6. 10. 2022 14:04 Čas čítania: 0:34
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Odoberať newsletter REFRESHERu
10 najlepších člankov Refresheru, raz za týždeň. Ak ťa emaily prestanú baviť, tak ich kedykoľvek zrušíš. Zadaním emailu súhlasíš s podmienkami portálu.
Sleduj Disrupter, nech ti nič neujde z podnikateľského sveta:
disruptersk na Instagrame
Disrupter SK na LinkedIn
Podnikanie - Startupy
1
Veronika Szűcs Rajničová
6. 10. 2022 14:04
Čas čítania: 0:34

Na svete sú elektronické kontaktné šošovky ako z Black Mirroru. Ako prvý ich vyskúšal CEO firmy Mojo Vision, ktorá ich vytvorila

Ľudia by vďaka šošovkám mohli získať superschopnosti, napríklad vidieť v tme alebo do veľkej diaľky.

Veronika Szűcs Rajničová
6. október 2022, 14:04
Čas čítania: 0:34
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok

Chytré kontaktné šošovky kalifornského startupu Mojo Vision vyskúšal prvý človek. Bol ním samotný CEO Drew Perkins. Informoval o tom portál Freethink. Šošovky majú umožniť sledovanie rozšírenej reality (AR) v celkom novom rozmere a dodať ľuďom superschopnosti, ako napríklad vidieť v tme alebo do veľkej diaľky. 

 

Mojo Vision vyvíjal špeciálnu šošovku od roku 2015. Predstavil viacero prototypov, no až tento si prvýkrát našiel aj svojho nositeľa. Vyzerá ako kombinácia klasickej kontaktnej šošovky a mikročipu. Podľa Perkinsa bolo vyskúšanie šošoviek inšpirujúcim zážitkom: „Doslova vidieť budúcnosť mi zobralo z úst všetky slová.“

Anketa:Zobraziť výsledky >Skryť výsledky >
Vyskúšal by si si šošovku aj ty?
Určite áno .Možno áno. Tak to teda nie. Hlasovať
Určite áno .83%
290 Hlasov
Možno áno. 14%
49 Hlasov
Tak to teda nie. 3%
12 Hlasov

Startup teraz posúva šošovky na klinické testovanie, aby získal povolenie od americkej Správy potravín a liečiv (FDA). 

 

Rozšírená realita na rozdiel od VR nenahrádza reálny svet, ale dopĺňa ho digitálnym grafickým obsahom, ktorý sa zobrazuje ako ďalšia vrstva. Vďaka nej budeme môcť čítať správu bez toho, aby sme zapli mobil, alebo vidieť navigáciu priamo pred očami.

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: Freethink Náhľadový obrázok: Reprofoto Youtube/Adam Savage’s Tested
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy podnikanie
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Dostávaj upozornenia na aktuálne udalosti, ako je táto. Zapnúť upozornenia
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.