Koľko naozaj zarábajú slovenskí influenceri? Experti odhaľujú zákulisie miliardového biznisu (Rozhovor)
Influencer marketing je miliardovým biznisom, o ktorom sa predpokladá, že bude rásť aj počas ďalších rokov. Koľko si účtujú za promo slovenskí influenceri a prečo je pre značky výhodné promovať svoje produkty práve cez nich?
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
Koľko naozaj zarábajú slovenskí influenceri? Experti odhaľujú zákulisie miliardového biznisu (Rozhovor)
Influencer marketing je miliardovým biznisom, o ktorom sa predpokladá, že bude rásť aj počas ďalších rokov. Koľko si účtujú za promo slovenskí influenceri a prečo je pre značky výhodné promovať svoje produkty práve cez nich?
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
Je influencer zabávač, človek, ktorý inšpiruje, alebo niečo ako bilbord v online svete? V influencer marketingu sa točia obrovské peniaze a tento segment bude ďalej rásť. Väčšina firiem už dávno pochopila, že reklama v televízii či v printových médiách už ani zďaleka nestačí.
Roman Záhorec, ktorý vedie tím agentúry Neopublic, a špecialista na influencer marketing Dušan Marko, ktorý sám funguje ako mikroinfluencer, sa zhodujú v tom, že firmy dokážu vďaka influencerom komunikovať flexibilnejšie a kreatívnejšie.
Navyše, samotná práca influencera dokáže ponúknuť zaujímavé finančné zárobky, a tak sa trh neustále rozrastá o nových. „Začína to barterovou spoluprácou a končí pri influenceroch, ktorí si berú 5000 eur za post. Treba však dodať, že niekedy barter neznamená len balenie šampónov, ale aj dovolenku v hodnote tisícok eur,“ opisuje zárobky influencerov na Slovensku Marko.
Na Slovensku patria medzi najlepšie zarábajúcich influencerov Zuzana Plačková, Rytmus alebo Jasmína Alagič a počtami svojich followerov sa blížia k miliónu. Experti však dodávajú, že je rozdiel medzi tým, koľko má influencer followerov a aký má skutočne dosah.
Na portáli Disrupter môžeš nahliadnuť do sveta biznisu a spoznať zaujímavé podnikateľské príbehy slovenských firiem. Ak sa ti naša práca páči, môžeš ju podporiť tým, že sa pridáš do klubu Refresher+, a dostaneš sa k neobmedzenému obsahu.
Existuje odhad o tom, koľko firmy v priemere investujú do influencer marketingu?
RZ: Celosvetové odhady sú také, že to je okolo 15 miliárd dolárov. Predpokladá sa, že to bude rásť ďalej a v roku 2025 má byť objem financií, ktorý pôjde do influencer marketingu, na úrovni 22 miliárd dolárov. Na Slovensku by mal záujem o influencerov podobne percentuálne rásť tiež.
Aké sú výhody influencer marketingu z pohľadu firiem?
RZ: Marketingová komunikácia získala vďaka influencerom väčšiu voľnosť. Vyspelé technológie a veľký záujem o sociálne siete umožnili byť každému z nás médiom a vytvárať obsah. Tak sa vytvoril nový trh, cez ktorý môžu firmy oslovovať svojich zákazníkov veľmi priamo a využívať kreatívnejšie spôsoby ako bežné médiá.
Existujú firmy, ktoré vyrástli na tom, že svoje produkty promujú len cez influencerov?
RZ: Najmä pre niektoré malé a stredné firmy je to veľmi výhodný spôsob propagácie. Obrovskou výhodou je, že prakticky hneď si dokážete vyhodnotiť efektivitu spolupráce s influencerom. Veľa firiem má na tom kompletne postavenú marketingovú komunikáciu, ale podľa mňa by to nemal byť jediný spôsob, ako firma komunikuje.
Dáta ukazujú, že najvyšší engagement rate majú influenceri, ktorí majú okolo 20 až 30 000 followerov.
DM: Ľudia môžu mať pocit, že zľavové kódy u influencerov len otravujú a nefungujú. Z našich skúseností je práve opak pravdou a mladí ľudia si radi kúpia produkt so zľavou. Fungujú aj súťaže, ktorých podmienkou je follow a zdieľanie postu. Práve menším firmám, ktoré majú napríklad e-shop, influenceri dokážu pomôcť viac ako reklama v médiách. Často aj za výrazne nižšiu sumu ako za klasickú inzerciu.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Aký je rozdiel medzi počtom followerov a silou dosahu influencerov?
- Akým firmám dokážu influenceri pomôcť najviac?
- Či reálne fungujú zľavové kódy a súťaže na Instagrame?
- Či sa influenceri postupne presunú na Tiktok?
- Akým reguláciám podlieha obsah influencerov?
- Ktorá cieľová skupina stále zostáva na Facebooku?
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.