Zakladatelia vydavateľstva Absynt: Vydáme len knihy, ktoré sami prečítame (Rozhovor)
Juraj Koudela a Filip Ostrowski pred siedmimi rokmi vstúpili na slovenský knižný trh s vydavateľstvom Absynt. Začali vydávať reportážnu literatúru s typickým dizajnom a z ich kníh sa rýchlo stali kultové absyntovky.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
Zakladatelia vydavateľstva Absynt: Vydáme len knihy, ktoré sami prečítame (Rozhovor)
Juraj Koudela a Filip Ostrowski pred siedmimi rokmi vstúpili na slovenský knižný trh s vydavateľstvom Absynt. Začali vydávať reportážnu literatúru s typickým dizajnom a z ich kníh sa rýchlo stali kultové absyntovky.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
Vydavateľstvo Absynt má za sebou sedem rokov úspešného fungovania a prinieslo na trh viac ako 150 titulov, z ktorých väčšina je zameraná na reportážnu literatúru. Podľa počtu vydaných kníh ročne sa zaradili medzi stredne veľké vydavateľstvá.
Zakladatelia vydavateľstva Absynt vstúpili na vydaveteľský trh ako dvaja fanúšikovia reportážnej literatúry, ktorí sa však kariérne pohybovali v inom segmente. „S Jurajom sme pracovali v stavebnej spoločnosti a veľa sme spoločne cestovali. Juraj Koudela bol vo firme zodpovedný za predaj, ja za marketingovú komunikáciu,“ hovorí Filip Ostrowski, ktorý pochádza z Krakova.
Práve na spoločných služobných cestách sa často rozprávali o tom, čo aktuálne čítajú. Juraj hovorí a číta v poľštine, a tak mal dobrý prehľad o poľskej literatúre. „Obaja sme mali moment, keď sme uvažovali o zmene profesie a hľadali priestor pre seba. Mali sme nejaké skúsenosti a vedeli sme, že ak to aspoň neskúsime, budeme si to spätne vyčítať,“ pokračuje Filip Ostrowski.
V Refresheri ti pravidelne predstavujeme inšpiratívnych ľudí, ktorí majú zaujímavé biznisové príbehy. Aby sme to mohli robiť aj naďalej, podpor nás a pridaj sa do klubu Refresher+, získaš tak neobmedzený prístup k exkluzívnym článkom.
Autori, ktorých nikto nepoznal, a drahá tlač
Krok po kroku sa tak formovala ich vízia na založenie vydavateľstva. Veľký priestor videli práve v reportážnej literatúre, ktorej ponuka na pultoch slovenských kníhkupectiev v tom čase chýbala a tvorili ju najmä cestopisy. „Pôvodne som vyštudoval poľskú literatúru na Slovensku. Myslel som, že budem prekladať knihy. Potom som si však povedal, prečo ich rovno nevydať? Začali sme si teda hľadať informácie, ako vyzerá knižný svet zo strany vydavateľov,“ dopĺňa Juraj Koudela.
Ukázalo sa, že naša odvaha sa vyplatila. Časom názov Absynt ako značka začal fungovať medzi čitateľmi veľmi dobre.
Pri hľadaní názvu aj knižnej edície ich inšpiroval svet básnikov, ktorí vo svojich veršoch odkrývali múdrosť a nebáli sa poukázať na problémy spoločnosti a nepohodlnú pravdu. Práve preto si vyslúžili pomenovanie prekliati básnici.
„Reportážna literatúra aj odhaľuje pravdu, a tak sme edíciu pomenovali Prekliati reportéri. S básnikmi sa spájal Absynt a práve ten sme zvolili ako názov vydavateľstva. Páčilo sa nám, že ten názov je taký drsný, špinavý, nepohodlný a ostrý ako žiletka,“ vysvetľujú zakladatelia.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Ako dlho trvalo, kým si zakladatelia vydavateľstva vyplatili prvé odmeny pre seba.
Prečo si zakladatelia vybrali názov Absynt.
Ktorá kniha sa za dva mesiace stala bestsellerom.
Koľko kníh vydáva vydavateľstvo ročne.
- Čo sa deje na knižnom trhu pre rýchlo rastúcu infláciu.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.