hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Máme pre teba nový spravodajský portál!prezrieť
Rozhovory

Marketér Róbert Slovák: Na sexizmus či nahé telá v reklamách sú Slováci stále dosť citliví (Rozhovor)

Róbert Slovák je spoluzakladateľom agentúry Slovák & Friends, ktorá získala ocenenia na medzinárodnom festivale Golden Drum. Ako môžu značky svojou komunikáciou pomáhať spoločnosti a akým veľkým problémom je promovanie alkoholu v reklame na Slovensku?

Martina Havranová
29. 10. 2022 16:30 Čas čítania: 7:58
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Marketér Róbert Slovák: Na sexizmus či nahé telá v reklamách sú Slováci stále dosť citliví (Rozhovor)
Zdroj: Refresher/Ľubo Baran
Rozhovory
0
Martina Havranová
29. 10. 2022 16:30
Čas čítania: 7:58

Marketér Róbert Slovák: Na sexizmus či nahé telá v reklamách sú Slováci stále dosť citliví (Rozhovor)

Róbert Slovák je spoluzakladateľom agentúry Slovák & Friends, ktorá získala ocenenia na medzinárodnom festivale Golden Drum. Ako môžu značky svojou komunikáciou pomáhať spoločnosti a akým veľkým problémom je promovanie alkoholu v reklame na Slovensku?

Martina Havranová
29. október 2022, 16:30
Čas čítania: 7:58
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Marketér Róbert Slovák: Na sexizmus či nahé telá v reklamách sú Slováci stále dosť citliví (Rozhovor)
Zdroj: Refresher/Ľubo Baran
Odoberať newsletter REFRESHERu
10 najlepších člankov Refresheru, raz za týždeň. Ak ťa emaily prestanú baviť, tak ich kedykoľvek zrušíš. Zadaním emailu súhlasíš s podmienkami portálu.
Sleduj Disrupter, nech ti nič neujde z podnikateľského sveta:
disruptersk na Instagrame
Disrupter SK na LinkedIn

Róbert Slovák sa v reklamnej brandži pohybuje už viac ako dve desaťročia. Jeho agentúra Slovák & Friends na medzinárodnom festivale Golden Drum získala ocenenie za kampaň pre Lidl, ktorá ponúka svojim zamestnancom možnosť práce na flexibilné úväzky, ktorých je na slovenskom trhu práce stále nedostatok.

 

Ďalšie ocenenie si agentúra odniesla za kampaň pre Hodinu deťom, ktorá upriamila pozornosť na problémy v rodinách s jedným rodičom. „Kedysi stačilo, že si firma robila biznis a potom venovala nejaké dve percentá z daní charite. Vyrástla však generácia spotrebiteľov, ktorí sú oveľa citlivejší na to, čo firmy reálne poskytujú, aké potenciálne škody spôsobujú a aký spoločenský dosah má ich činnosť,“ hovorí v rozhovore Róbert Slovák.
 

V Refresheri ti pravidelne predstavujeme inšpiratívnych ľudí, ktorí majú zaujímavé biznisové príbehy. Aby sme to mohli robiť aj naďalej, podpor nás a pridaj sa do klubu Refresher+, získaš tak neobmedzený prístup k exkluzívnym článkom.

 

Je ťažké si získať pozornosť ľudí v dobe pretlaku informácií?

Je to ťažké, ale myslím si, že to do veľkej miery tak bolo vždy. Teraz však máme oveľa jednoduchší prístup k ľuďom vďaka médiám, ktoré sú už do veľkej miery obojsmerné a interaktívne. 


Pred nimi sme robili aktivity, pri ktorých sme nedostali spätnú väzbu a nevedeli sme ich v reálnom čase korigovať. V niečom je to jednoduchšie, ale, samozrejme, pretlak informácií, podnetov a vnemov je obrovský a vynútiť si v ňom pozornosť je náročné.

 

Róbert Slovák sa v reklamnej brandži pohybuje už viac ako dve desaťročia.
Róbert Slovák sa v reklamnej brandži pohybuje už viac ako dve desaťročia. Zdroj: Refresher/Ľubo Baran


V reklamnom svete sa pohybujete už desiatky rokov. Vedeli by ste pomenovať míľniky, ktoré ho zmenili?Určite áno. Vstup sociálnych sietí bol zásadný míľnik. Pamätám si na dobu, keď začínal Youtube alebo Gmail. Bola to tiež istá revolúcia a virálne veci sa vtedy šírili e-mailom. Reklamu ovplyvnili nielen technologické míľniky, ale aj spoločenské.


Po otvorení hraníc začali Slováci oveľa jednoduchšie cestovať do zahraničia a prišla generácia, pre ktorú už angličtina nebola bariérou. Máme otvorenejšie hlavy a prijímame z iných kultúr a iných médií. Toto všetko sú faktory, ktoré do veľkej miery ovplyvňujú to, ako funguje reklama a komunikácia.

Vyskúšaj predplatné
za 0,33
a čítaj všetko bez obmedzení
PRIDAJ SA K PREDPLATITEĽOMUŽ MÁM PREDPLATNÉ: PRIHLÁSIŤ SA
alebo Odomkni článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 123874 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Ktoré slovenské firmy sa snažia v reklame komunikovať spoločensky zodpovedné témy?
  • Čo v reklame najviac prekáža Slovákom?
  • Ako Róbert Slovák vníma promovanie alkoholu v reklame?
  • Môže firma komunikáciou spoločensky dôležitej témy posilniť svoju značku?

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Náhľadový obrázok: Refresher/Ľubo Baran
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy rozhovory
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.