hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Podnikanie

Calzedonia, Lenovo, Geox aj Red Bull. Na ruskom trhu ešte stále zostali viaceré známe značky

Nachádzajú sa na ňom odevné, potravinárske a technologické značky, ktoré sú dostupné aj na Slovensku.

Veronika Szűcs Rajničová
7. 4. 2022 15:53 Čas čítania: 1:16
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Sleduj Disrupter, nech ti nič neujde z podnikateľského sveta:
disruptersk na Instagrame
Disrupter SK na LinkedIn
Podnikanie
0
Veronika Szűcs Rajničová
7. 4. 2022 15:53
Čas čítania: 1:16

Calzedonia, Lenovo, Geox aj Red Bull. Na ruskom trhu ešte stále zostali viaceré známe značky

Nachádzajú sa na ňom odevné, potravinárske a technologické značky, ktoré sú dostupné aj na Slovensku.

Veronika Szűcs Rajničová
7. apríl 2022, 15:53
Čas čítania: 1:16
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok

Veľká časť európskych a amerických značiek už z ruského trhu pre konflikt na Ukrajine odišla. Sú však aj také, čo mesiac po invázii stále otáľajú. Ich zoznam na základe dostupných dát priebežne aktualizuje profesor Jeffrey A. Sonnenfeld s výskumným tímom, ktorý pôsobí na Yalovej univerzite.

 

Keď zoznam Sonnefeldov tím 28 Februára vytvoril, aktivity v Rusku ukončil ledva tucet firiem. Dnes ich počet narástol na vyše 600. Súpis firiem, ktoré hrajú mŕtveho chrobáka, jevšak stále pomerne dlhý.

 

Zatiaľ sa z Ruska nechce napríklad trojici najväčších výrobcov počítačov – Lenovo, Acer a Asus. Ich ruské e-shopy naďalej fungujú a nie je na nich ani zmienka o Ukrajine. Na otázky médií vytrvalo neodpovedajú. Oproti tomu na ruskom trhu pozastavili predaj konkurenti Dell a IBM. Z Moskvy sa tiež neponáhľa čínsky technologický gigant Xiaomi.

 

Rusi stále nakúpia aj v e-shope Alibaba a JD.com. Aj keď sa už nedostanú k novým kolekciám módnych značiek H&M, Hugo Boss, či Nike, stále nájdu otvorené dvere u spoločností Calzedonia, Ecco, Geox či New Yorker.

Nezostanú ani bez kávy Tchibo, Red Bull nápojov, aperitívu Campari, či kukuričiek od Bonduelle. Na stole nemusia chýbať pudingy od Dr. Oetkera a Ehrmannu. Z kozmetických reťazcov stále váha francúzska značka L'Occitane.

 

„Náš cieľ je rázny. Niektorí by mohli povedať, že je extrémny. Chceme, aby každá spoločnosť, ktorá je prítomná v Rusku, musela verejne zastaviť svoju činnosť na tomto trhu. Rusi, ktorí sú závislí od ich potravín, liekov, alebo v týchto firmách pracujú, to môžu niesť ťažko. Ale ak to zabráni pánovi Putinovi vraždiť nevinných Ukrajincov, firmy musia konať. Uvedomujeme si, že niektoré značky obchodujú s krvavými režimami. Ale teraz máme šancu určiť hranice a priniesť zmenu,“ vysvetlil svoj zámer Sonnefeld v komentári pre New York Times.

Mohlo by ťa zaujímať:
Premiér Heger: Fico a Pellegrini sú ruskí zapredanci. Slovensko je najlepšie vojensky zabezpečené od vzniku republiky
RECENZIA: Furioza
Zakladatelia firmy Sudolabs: Vlani sme zvyšovali platy trikrát, aj toto je súčasť kariérneho rastu (Rozhovor)
Upozorniť na chybu - ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: Yalova univerzia, New York Times, Cnet, CRNNáhľadový obrázok: Pexels / Oleg Magni
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy Podnikanie
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac