hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Refresher Slovensko
Otvoriť v aplikácii Refresher
Stiahnuť
X
Podnikanie

Calzedonia, Lenovo, Geox aj Red Bull. Na ruskom trhu ešte stále zostali viaceré známe značky

Nachádzajú sa na ňom odevné, potravinárske a technologické značky, ktoré sú dostupné aj na Slovensku.

Veronika Szűcs Rajničová
7. 4. 2022 15:53 Čas čítania: 1:16
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Sleduj Disrupter, nech ti nič neujde z podnikateľského sveta:
disruptersk na Instagrame
Disrupter SK na LinkedIn
Podnikanie
0
Veronika Szűcs Rajničová
7. 4. 2022 15:53
Čas čítania: 1:16

Calzedonia, Lenovo, Geox aj Red Bull. Na ruskom trhu ešte stále zostali viaceré známe značky

Nachádzajú sa na ňom odevné, potravinárske a technologické značky, ktoré sú dostupné aj na Slovensku.

Veronika Szűcs Rajničová
7. apríl 2022, 15:53
Čas čítania: 1:16
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok

Veľká časť európskych a amerických značiek už z ruského trhu pre konflikt na Ukrajine odišla. Sú však aj také, čo mesiac po invázii stále otáľajú. Ich zoznam na základe dostupných dát priebežne aktualizuje profesor Jeffrey A. Sonnenfeld s výskumným tímom, ktorý pôsobí na Yalovej univerzite.

 

Keď zoznam Sonnefeldov tím 28 Februára vytvoril, aktivity v Rusku ukončil ledva tucet firiem. Dnes ich počet narástol na vyše 600. Súpis firiem, ktoré hrajú mŕtveho chrobáka, jevšak stále pomerne dlhý.

 

Zatiaľ sa z Ruska nechce napríklad trojici najväčších výrobcov počítačov – Lenovo, Acer a Asus. Ich ruské e-shopy naďalej fungujú a nie je na nich ani zmienka o Ukrajine. Na otázky médií vytrvalo neodpovedajú. Oproti tomu na ruskom trhu pozastavili predaj konkurenti Dell a IBM. Z Moskvy sa tiež neponáhľa čínsky technologický gigant Xiaomi.

 

Rusi stále nakúpia aj v e-shope Alibaba a JD.com. Aj keď sa už nedostanú k novým kolekciám módnych značiek H&M, Hugo Boss, či Nike, stále nájdu otvorené dvere u spoločností Calzedonia, Ecco, Geox či New Yorker.

Nezostanú ani bez kávy Tchibo, Red Bull nápojov, aperitívu Campari, či kukuričiek od Bonduelle. Na stole nemusia chýbať pudingy od Dr. Oetkera a Ehrmannu. Z kozmetických reťazcov stále váha francúzska značka L'Occitane.

 

„Náš cieľ je rázny. Niektorí by mohli povedať, že je extrémny. Chceme, aby každá spoločnosť, ktorá je prítomná v Rusku, musela verejne zastaviť svoju činnosť na tomto trhu. Rusi, ktorí sú závislí od ich potravín, liekov, alebo v týchto firmách pracujú, to môžu niesť ťažko. Ale ak to zabráni pánovi Putinovi vraždiť nevinných Ukrajincov, firmy musia konať. Uvedomujeme si, že niektoré značky obchodujú s krvavými režimami. Ale teraz máme šancu určiť hranice a priniesť zmenu,“ vysvetlil svoj zámer Sonnefeld v komentári pre New York Times.

Mohlo by ťa zaujímať:
Premiér Heger: Fico a Pellegrini sú ruskí zapredanci. Slovensko je najlepšie vojensky zabezpečené od vzniku republiky
RECENZIA: Furioza
Zakladatelia firmy Sudolabs: Vlani sme zvyšovali platy trikrát, aj toto je súčasť kariérneho rastu (Rozhovor)
Upozorniť na chybu - ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: Yalova univerzia, New York Times, Cnet, CRNNáhľadový obrázok: Pexels / Oleg Magni
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy Podnikanie
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac