Problémom má byť zvyšovanie cien v dôsledku zdražovania vstupných nákladov.
Tauris Group stiahne svoje výrobky značiek Tauris, Zipser, Ryba Košice či Piknik z Kauflandu. Podľa generálneho riaditeľa Richarda Dudu k tomuto rozhodnutiu dospela spoločnosť pre cenovú politiku obchodného reťazca, informuje portál noviny.sk

Problémom by mali byť vyššie ceny ich výrobkov. „Do cenotvorby primárne vstupuje a priamo ju ovplyvňuje faktor enormného zdražovania poľnohospodárskych komodít, korenín, oleja, čriev či pomocného a obalového materiálu, ktoré sú potrebné pre našu výrobu a, samozrejme, aj nákup energií a palív, ktorých ceny pre neistotu spôsobenú vojnou dosahujú rekordné úrovne,“ vysvetľuje Duda vo svojom stanovisku pre portál.
Ak by potravinárska spoločnosť ustúpila požiadavkám cenovej politiky reťazca, musela by údajne použiť lacnejšie potravinárske náhrady mäsa alebo múky a nemohli by sa držať ani ich tradičných receptúr.

Kaufland sa voči výrokom spoločnosti Tauris Group výrazne ohradil. „Podľa vyjadrení sme sa snažili dohodnúť nízke ceny na úkor kvality výrobkov. Toto tvrdenie sa nielenže nezakladá na pravde, ale môže hraničiť aj s poškodením dobrého mena spoločnosti. Naša spoločnosť si plne uvedomuje aktuálnu náročnú situáciu na trhu a vníma zvyšovanie nákladov, energií a pohonných látok. Kvalita produktov je, vždy bola a bude v Kauflande na prvom mieste a je vyslovenou nepravdou, že by sme požadovali jej zníženie,“ uvádza v stanovisku Samuel Machajdík, hovorca Kauflandu Slovenská republika.
Obchodný reťazec vo svojom stanovisku ďalej odmieta, že by požadovali od skupiny Tauris Group zníženie aktuálne dohodnutých dodávateľských cien. Podľa Machajdíka Kaufland akceptoval určité navýšenie dodávateľských cien, ale nie v tak extrémnej miere, ako ho navrhovala skupina.